Využití sociálních médií v B2B prodeji

Název práce: Impact of Social Media on B2B Sales
Autor(ka) práce: Fischer, Marek
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Procházka, David Anthony
Oponenti práce: Malý, Milan
Jazyk práce: English
Abstrakt:
This diploma thesis focuses on social media usage in B2B sales. Based on the systematic literature review conducted by the author, he has found out that recent researchers (Salo, 2017) suggest further research in the area of how and in which sales phase should various social networking sites, technologies and plugins used. To further fill this research gap, author decided to identify these social media and their usage among B2B salespeople in the so-called social selling process. The social selling process in this thesis applies mainly to acquiring new prospects and tangentially to taking care of existing clients (follow-up step). Author has chosen a qualitative research method via conducting 10 in-depth semi-structured interviews to reveal these instruments as well as motivation of a sales person on why to use social media in the selling process. The collected data was analyzed using Thematic analysis to ensure the right procedure and to identify main themes which crystalized into 2 main strategic approaches in social selling. These approaches (Push and Pull) include practical examples of concrete activities which sales people can use in their daily jobs and are presented with focus on practicality and ease of implementation. These also form the main contribution of author`s research. In the last part, author mentions challenges in social selling and recommended managerial implications for salesforce.
Klíčová slova: Social Media; Social Selling; B2B ; Outbound Sales; Inbound Sales; Qualitative study; B2B Sales; Impact of Social Media
Název práce: Využití sociálních médií v B2B prodeji
Autor(ka) práce: Fischer, Marek
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Procházka, David Anthony
Oponenti práce: Malý, Milan
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá tím, jak mohou B2B obchodníci využívat sociální média v prodeji. Na základě systematické rešerše literatury, autor zjistil, že akademici, zkoumající danou problematiku, navrhují další výzkum, a to: v kterých konkrétních krocích se dají využít sociální média v prodeji (Salo, 2017). Autor se na základě toho rozhodl zjistit, jaké sociální sítě, různé technologie a pluginy se dají využít v B2B prodeji - tzv. social sellingu. Social selling se v této práci týká primárně procesu akvizice a okrajově péčí o stávající zákazníky. Autor si vybral kvalitativní průzkum pomocí 10 hloubkových polo-strukturovaných rozhovorů, aby odhalil jak, která sociální média to jsou, tak i motivaci prodejců, proč tato média používat/nepoužívat. Aby autor dodržel správnost vyhodnocení výsledků, data byla analyzována pomocí Tématické analýzy, která v této studii vykrystalizovala 2 hlavní strategické přístupy v social sellingu. Tyto přístupy (tzv. Push a Pull strategie) obsahují praktické příklady a konkrétní aktivity, které mohou prodejci využívat v každodenní praxi. Tyto výsledky jsou prezentovány s důrazem na praktičnost a jednoduchost implementace. Tvoří proto hlavní přínos autorovo výzkumu. V poslední části autor zmiňuje výzvy a manažerská doporučení, které mohou obchodníci využít v každodenním pracovním životě.
Klíčová slova: Sociální média; B2B; Inbound Sales; Kvalitativní výzkum; Dopad sociálních médií; Social selling; B2B prodej; Outbound Sales

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 3. 2017
Datum podání práce: 27. 8. 2018
Datum obhajoby: 7. 9. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/61911/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: