Online marketing na japonském trhu

Název práce: Online marketing on Japanese market
Autor(ka) práce: Fujino, Shotaro
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Machková, Hana
Oponenti práce: Štěrbová, Ludmila
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Abstract:Due to the rapid progress in the computer science and IT, number of digital buyers are high ever before accounting 1.7billion worldwide (Statista, 2018) and 10% of retail sales are ecommerce purchase (Statista, 2018). This online purchase trend is estimated strong and persistent increasing trend in the future said Aaron Orendorff (2017). Thus, online marketing is one of the main business activities in any business regardless size, industry, and strategy. Because of the globalization trend, products and services as well as consumers become homogeneous. However, according to Steven Bleistein (2018), Japanese market is peculiar and unique market in online marketing. This statement does not apply not only Japan, but other group of countries as known as Hofstede’s cultural dimensions (Cassandra Gill, 2017). Therefore, main objective of this thesis is to quantify the uniqueness of the Japanese market specifically in online marketing. Moreover, antivirus software companies will be the scope of this research. This thesis investigates the Japanese market specifications in two categories: websites, and online word of mouth. Moreover, Avast entry strategy on Japanese market will be the scope of the case study. This case study will be utilized to derive the real-life success and failures of localization in online marketing. In the case study, the necessity of the localization in the global brand will be analyzed through actual data. Therefore, this research paper aims to advocate localization in online marketing in Japan for global brands who attempts to enter its market.
Klíčová slova: Online marketing; Japanese market entry strategy; localization
Název práce: Online marketing na japonském trhu
Autor(ka) práce: Fujino, Shotaro
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Machková, Hana
Oponenti práce: Štěrbová, Ludmila
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Abstrakt: Rychlý rozvoj moderních informačních technologií umožnil prudký nárůst digitálních forem obchodování na mezinárodních trzích. Podle odhadů nakupuje prostřednictvím internetu 1,7 miliard subjektů (Statista, 2018) a e-commerce se dnes podílí na světovém maloobchodním obratu zhruba 10 % (Statista, 2018). Podíl nákupů na internetu se bude i nadále zvyšovat a bude se jednat o setrvalý a dynamický růst, jak uvádí například Aaron Orendorff (2017). Proto je online marketing jednou nejvýznamnějších obchodních strategií firem různých velikostí, jež působí v širokém spektru oborů. Díky globalizaci dochází ke stále větší homogenizaci výrobků, služeb i spotřebních zvyklostí. Nicméně podle Stevena Bleisteina (2018) toto neplatí pro trh japonský, který je i v oblasti online marketingu značně specifický. Kulturní odlišnosti však ovlivňují nejen podnikaní na japonském trhu, ale i na jiných trzích, jak uvádí Hofstedeho koncepce kulturních dimenzí (Cassandra Gill, 2017). Hlavním cílem diplomové práce je vysvětlit specifika japonského trhu v oblasti online marketingu. Analýza bude zaměřena zejména do dvou oblastí, a to na analýzu webových stránek a na tzv. word of mouth efekt. Nedílnou součástí diplomové práce je případová studie. Jedná se o vstup společnosti Avast na japonský trh. V případové studii jsou popsány jednotlivé aspekty online marketingové strategie a je zde zdůrazněna nutnost přizpůsobení marketingových nástrojů podle specifik japonského trhu. V diplomové práci je jako vhodná strategie pro vstup na japonský trh doporučena lokalizace online marketingu, a to i v případě globálních značek, které zvažují vstup na japonský trh.
Klíčová slova: Online marketing; strategie vstupu na japonský trh; localization

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 5. 2017
Datum podání práce: 2. 11. 2018
Datum obhajoby: 20. 11. 2018
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62077/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: