Využití rozhodovacích stromů v cílené reklamě

Název práce: Využití rozhodovacích stromů v cílené reklamě
Autor(ka) práce: Freyvald, Michal
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vilikus, Ondřej
Oponenti práce: Plašil, Miroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Rozhodovací stromy jsou jednou z mnoha klasifikačních metod pro řešení úloh v moderní analýze. Některé z algoritmů rozhodovacích stromů byly použity jako možnost řešení úlohy pro zákazníka z restauratérského segmentu. V diplomové práci je úloha detailně popsána a jsou představeny klasifikační metody pro její možné vyřešení včetně rozhodovacích stromů. Pro vybrané vhodné metody řešení úlohy jsou zpracovány výpočtové algoritmy a jejich charakteristiky a jsou dále aplikovány na představenou úlohu pomocí softwaru IBM SPSS Statistics 20. Všechny výstupy algoritmů rozhodovacích stromů jsou hodnoceny na základě definovaných kritérií úspěšnosti řešení úlohy (interpretace, klasifikace, rizika a návratnosti investic). Dále jsou výsledky algoritmů srovnány mezi sebou a pro jednotlivá kritéria jsou doporučeny vhodné algoritmy pro výstavbu stromu. Na konci práce je navrhnuto řešení pro pilotní kampaň zákazníka a výsledný přínos rozhodovacích stromů je kvantifikován.
Klíčová slova: rozhodovací stromy; klasifikace; algoritmy; cílená reklama
Název práce: Use of decision trees in targeted advertising
Autor(ka) práce: Freyvald, Michal
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vilikus, Ondřej
Oponenti práce: Plašil, Miroslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
A decision tree is one of many classification methods used to solve problems in modern analysis. Some of the decision tree algorithms were used as possible methods to solve a problem for a customer coming from the restaurant business. The thesis gives a detailed description of the problem, presenting classification methods that can be used to solve the problem, including the decision trees. A computational algorithm is provided for every suitable solution, with algorithm characteristics applied to the problem using IBM SPSS Statistics 20. All algorithm outputs have then been evaluated using a defined set of criteria (interpretation, classification, risks, and return of investment) assessing the successfulness of the solution. A comparison of algorithm results is provided, recommending algorithms suitable to build a decision tree for every criterion. The final part of the thesis proposes a solution for the customer’s pilot campaign and quantifies the benefits of the decision trees.
Klíčová slova: decision trees; classification; algorithms; targeted advertising

Informace o studiu

Studijní program / obor: Kvantitativní metody v ekonomice/Statistika
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra statistiky a pravděpodobnosti

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 10. 2018
Datum podání práce: 28. 11. 2018
Datum obhajoby: 30. 1. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67423/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: