Implementace rozšířeného elektronického obchodu Google Analytics

Název práce: Implementace rozšířeného elektronického obchodu Google Analytics
Autor(ka) práce: Macas, Albert
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Karkošková, Soňa
Oponenti práce: Žalčík, Hynek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá webovou analytikou v prostředí internetového obchodování. Práce popisuje implementaci analytického systému pro vyhodnocení výkonnosti internetového obchodu. Cílem práce je implementace rozšířeného elektronického obchodu Google Analytics na internetovém obchodě Medinatur.cz za pomoci nástroje pro správu značek Google Tag Manager. Pro dosažení tohoto cíle je využito metodiky Design Science Re-search. Rozšířený elektronický obchod Google Analytics umožňuje sledovat uživatele na webu včetně interakcí s propagačními materiály a produkty po celý nákupní proces napříč celým internetovým obchodem. Výstupem této implementace je sedm skupin reportů, které zobrazují výkonnost internetového obchodu v systému Google Analytics. Jedním z přínosů této práce je zveřejněný generický kontejner nástroje pro správu značek Google Tag Manager, který může být využitý na jakémkoli dalším internetovém obchodě na systému WooCoomerce pro snadnou implementaci rozšířeného elektronického obchodu Google Analytics. K provedení této implementace je nutné dodržet postup uvedený v této práci a importovat zveřejněný kontejner do nástroje Google Tag Manager daného internetového obchodu.
Klíčová slova: Google Analytics; Google Tag Manager; rozšířený elektronický obchod; webová analytika; WooCommerce
Název práce: Implementation of Google Analytics Enhanced Ecommerce
Autor(ka) práce: Macas, Albert
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Karkošková, Soňa
Oponenti práce: Žalčík, Hynek
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis discusses web analytics within the environment of ecommerce stores. The primary focus of this research is concerning the implementation of analytical systems, which are used to evaluate the performance of an ecommerce store. Throughout this project Google Analytics Enhanced Ecommerce was used through the tag management system Google Tag Manager. To achieve this, the Design Science Research methodology was used. Google Analytics Enhanced Ecommerce allows you to track users on the web, including promotions and product related interactions, throughout the entire buying funnel. Utilizing this approach creates seven sets of reports in Google Analytics that show the performance of the ecommerce store. One of the benefits of this research is the published Google Tag Manager container which can be used for the implementation of Google Analytics Enhanced Ecommerce on any other WooCommerce store.
Klíčová slova: Enhanced Ecommerce; Google Analytics; Google Tag Manager; WooCommerce; web analytics

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 10. 2018
Datum podání práce: 3. 12. 2018
Datum obhajoby: 24. 1. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67564/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: