Elektronická média a jejich využití pro nation branding na příkladu českého národního portálu

Název práce: Elektronická média a jejich využití pro nation branding na příkladu českého národního portálu
Autor(ka) práce: Králová, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Peterková, Jana
Oponenti práce: Machoň, Miloslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku digitální diplomacie, která je součástí veřejné diplomacie. Jedná se o moderní disciplínu, která je spojena s využíváním online (internetových) médií a nástrojů. Digitální technologie umožňují rychlý přenos velkého objemu dat a potenciální zásah širokého obecenstva. Tato práce se potýká hlavně s využitím online médií pro účely nation brandingu – tvorby a spravování značky (image) státu, a to zejména v zahraničí. Stát lze v online prostředí propagovat mnoha způsoby, které budou v práci popsány. Hlavním příkladem využití online médií pro nation branding jsou v této práci národní portály. Jsou popsány tři příklady dobře fungujícího národního portálu, ze kterých jsou stanovena kritéria pro jejich hodnocení. Ta jsou následně použita pro ohodnocení kvality a funkčnosti českého národního portálu Czech.cz. Cílem práce je stanovit doporučení pro jeho zlepšení.
Klíčová slova: digitální diplomacie; e-Diplomacie; techplomacie; internet; elektronická média; diplomacie 2.0; digitální média; twiplomacie; nation branding; národní portál; národní webová stránka; Czech.cz; Ministerstvo zahraničních věcí
Název práce: Electronic media and their use for nation branding on the example of Czech national portal
Autor(ka) práce: Králová, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Peterková, Jana
Oponenti práce: Machoň, Miloslav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis focuses on the issue of digital diplomacy, which is part of public diplomacy. It is a modern discipline that is linked with the use of online (internet) media and tools. Digital technologies enable the rapid transfer of large volumes of data and the potential impact of a wide audience. This paper is mostly focused on the use of online media for the purposes of nation branding – the creation and management of the brand (image) of the state, especially abroad. The state can be promoted in the online environment in many ways that will be described in the work. The main example of using online media for national branding is national portals in this work. Three examples of a well-functioning national portal are described, outlining the criteria for their evaluation. These criteria are then used to evaluate the quality and functionality of the Czech national portal Czech.cz. The aim of the thesis is to set recommendations for its improvement.
Klíčová slova: digital media; e-Diplomacy; diplomacy 2.0; twiplomacy; techplomacy; the internet; nation branding; Ministry of Foreign Affairs; electronic media; digital diplomacy; national portal; national website; Czech.cz

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní politika a diplomacie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 2. 2018
Datum podání práce: 6. 12. 2018
Datum obhajoby: 16. 1. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/64768/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: