Repositioning značky My Little Pony na českém trhu

Název práce: Repositioning značky My Little Pony na českém trhu
Autor(ka) práce: Staňková, Silvie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Vácha, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá změnou pozice značky My Little Pony, pod jejíž portfolio spadají primárně plastové a plyšové hračky poníků. Cílem práce je příprava vlastního návrhu pro implementaci nového positioningu značky My Little Pony na českém trhu, a to prostřednictvím analýzy realizované repositioningové strategie a dat získaných pomocí vlastního výzkumu. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, a to teoretické a praktické. V první části se práce zabývá teoretickým vymezením základních marketingových pojmů, tedy značka, její hodnoty, strategické řízení značky a brand management. Dále se pak práce zabývá již samotným stanovením positioningu značky a následně procesem repositioningu, jeho důvody, cíli a teoretickými přístupy k jeho tvorbě. V praktické části je pomocí teoretických modelů popsána značky My Little Pony, její hodnoty, identita, image a positioning značky. Následně je analyzován celý proces repositioningu značky, jenž proběhl v roce 2016. V sedmé kapitole jsou pro splnění stanoveného cíle diplomové práce interpretována data z výzkumu, který byl realizován v podobě pěti hloubkových rozhovorů s rodiči dětí, jež byly potenciálními novými zákazníky značky po jejím repositioningu. Výzkum si kladl za cíl zjistit, jakým způsobem si hraje chlapec ve věku 4-6 let a zda chlapci v tomto věku nějakým způsobem inklinují ke hře s ne typicky chlapeckými hračkami. V poslední kapitole je na základě analýzy a dat z kvalitativního výzkumu navržena nová strategie pro repositioning značky My Little Pony.
Klíčová slova: positioning značky; repositioning značky; značka; marketingová analýza; cílová skupina
Název práce: Repositioning of the brand My Little Pony on the czech market
Autor(ka) práce: Staňková, Silvie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Vácha, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with the repositioning of the brand My Little Pony, under which portfolio come primarily plastic and plush toy ponies. The aim of the thesis is to design a proposal for implementation of the new positioning strategy of My Little Pony on the Czech market, by analysing the implemented repositioning strategy and data obtained through own qualitative research. The diploma thesis is divided into two parts, theoretical and practical. The first part deals with the theoretical definition of basic marketing concepts, brand, brand value and strategic brand management. Further, the thesis deals with the positioning of the brand itself and subsequently with the process of repositioning, its reasons, aims and the theoretical approaches to its creation. In the practical part, these theoretical models are used to describe the brand My Little Pony, its values, identity, image and brand positioning. Subsequently, the whole process of repositioning in 2016 is analysed from different perspectives. The seventh chapter interprets the research data which were collected in the form of five in-depth interviews with parents of children who were potential new customers of the brand after its repositioning. The research aimed to discover what is the typical way how a 4-6-year-old boy plays, and whether boys at this age tend to play with untypical boy toys. In the last chapter, based on analysis and data from qualitative research, a new strategy for repositioning the My Little Pony brand is proposed.
Klíčová slova: brand; brand positioning; brand repositioning; marketing analysis; target group

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 12. 2017
Datum podání práce: 7. 12. 2018
Datum obhajoby: 28. 5. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/64195/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: