Právní aspekty reklamy on-line se zaměřením na nová média

Název práce: Právní aspekty reklamy on-line se zaměřením na nová média
Autor(ka) práce: Laštůvka, Jiří
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Boháček, Martin
Oponenti práce: Postler, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Práce se zabývá regulací reklamy v nových médiích, z nichž autor vybral sociální sítě Facebook, Instagram a server pro sdílení videosouborů Youtube. Práce shrnuje možnosti on-line reklamy na těchto platformách včetně působnosti influencerů. Dále analyzuje právní a mimoprávní způsoby regulace reklamy v České republice, Evropské právo regulující reklamu a způsoby regulace reklamy ve Spojených státech amerických s důrazem na reklamu on-line. Závěr práce je věnovaný kvantitativnímu a kvalitativnímu výzkumu který zjišťuje vliv on-line reklamy na děti. Výsledkem práce je zhodnocení stavu regualce reklamy on-line, zejména na vybraných platformách a míra ochrany dětí vůči zkoumanému druhu reklamy.
Klíčová slova: reklama; On-line; Sítě; Influencer; Facebook; Děti; Regulace; Youtube; Sociální; Youtuber; EU; Samoregulace; Instagram; Marketing; Ochrana
Název práce: Legal Aspects of On-line Advertising with a Focus on New Media
Autor(ka) práce: Laštůvka, Jiří
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Boháček, Martin
Oponenti práce: Postler, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with the regulation of advertising in new media, from which the author has chosen social networks Facebook, Instagram and Youtube video sharing server. The paper summarizes the opportunities for online advertising on these platforms, including influencer marketing. It also analyzes legal and extra-legal ways of regulating advertising in the Czech Republic, European law regulating advertising and ways of regulating advertising in the United States with an emphasis on online advertising. The final part is devoted to quantitative and qualitative research which investigates the impact of online advertising on children. The result of this research is to evaluate the state of online advertising regulation, especially on selected platforms and the level of protection of children against the type of advertising under consideration.
Klíčová slova: New; Media; selfregulation; Regulation; children; network; Youtube; Facebook; Influencer; Marketing; EU; Advertising; Instagram; social; Online

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra podnikového a evropského práva

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 27. 6. 2017
Datum podání práce: 7. 12. 2018
Datum obhajoby: 30. 1. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62550/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: