Aukční síně – ekonomické chování klíčových aktérů

Název práce: Aukční síně – ekonomické chování klíčových aktérů
Autor(ka) práce: Müller, Shimon
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Patočka, Jiří
Oponenti práce: Zelený, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce má ambici charakterizovat jednotlivé zúčastněné strany tvorby cen v aukčním obchodování. Jejich definování se opírá o držbu ekonomického statku -- kulturního kapitálu, teoreticky popsaného francouzským sociologem Pierrem Bourdieuem. Text vychází ze základního předpokladu komunikace galerie se všemi aktéry, a vysvětluje ekonomickou spolupráci mezi nimi. Cílem práce je na základě definice těchto vztahů ukázat jejich přímý a nepřímý vliv na ceny uměleckých děl. Na druhé straně je v práci cena představena jako veličina ekonomicky provázaná s pojmem hodnota, a obě veličiny jako determinanty ekonomické motivace jednotlivých stran. V závěrečné části práce jsou tyto poznatky přehledně zobecněny, a navrženy v odbornou spolupráci mezi klíčovými účastníky.
Klíčová slova: kulturní kapitál; hodnota; cena; aukční síň
Název práce: Auction Hall - The economic approach of key actors
Autor(ka) práce: Müller, Shimon
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Patočka, Jiří
Oponenti práce: Zelený, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis has the ambition to determine the interested parties in auction trading. Their definition is defined by the possession of an economic good of cultural capital by the French sociologist Pierre Bourdieu. The text is based on the basic science prerequisite of communication of gallery with all participants and explains the economic cooperation between them. The aim of the thesis is to show the direct and indirect influence of relations between all stakeholders on prices of artwork. On the other hand, the price is introduced as a concept interrelated with the concept of value, and both quantities as pillars that have influence on economic motivation of individual parties. In the last part of the thesis, the conclusions of research are generalized.
Klíčová slova: cultural capital; value; price; auction hall

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Arts Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 6. 2017
Datum podání práce: 7. 12. 2018
Datum obhajoby: 31. 1. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62361/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: