Potenciál korejské hudby na českém spotřebním trhu

Název práce: Potenciál korejské hudby na českém spotřebním trhu
Autor(ka) práce: Hanová, Ngoc Hanh
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Procházková, Markéta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V této práci se zabývám marketingovou orientací korejské hudby v českém spotřebním prostředí. Charakterizuji situaci na české a korejské hudební scéně. Udávám rozdíl v zavedení produktu na trh a jeho uchycení mezi spotřebiteli, také se zabývám rozdílným vývojem obou těchto zemí a jejich kroky v současné době. V teoretické části bakalářské práce upřesním základní pojmy a termíny, týkající se hudebního prostředí. V praktické části se věnuji faktorům úspěchu K-popu zapojením složek marketingového mixu a dotazníkovým výzkumem určím vztah českých posluchačů ke korejské hudbě. Pomocí MML-TGI (Market & Media & Lifestyle – Target Group index) zjišťuji přístup českých spotřebitelů k hudbě a pomocí SWOT zanalyzuji její prostředí. Cílem této bakalářské práce je charakterizovat situaci v českém a korejském hudebním prostředí a navrhnout marketingovou orientaci při vstupu na český trh.
Klíčová slova: Hudební průmysl; marketingová orientace; digitalizace hudby
Název práce: The potential of Korean music on the Czech consumer market
Autor(ka) práce: Hanová, Ngoc Hanh
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Procházková, Markéta
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In this bachelor thesis I deal with the marketing orientation of Korean music in the Czech consumer environment. I characterise the situation in the Czech and Korean music scene. I indicate the differences in product launching and its attachment among Czech consumers. I also deal with the different developments of both countries and their present actions. In the theoretical part, the basic concepts and terms relating to the musical environment are explained. In the practical part, I focus on the factors of K-pop success involving components of the marketing mix and with a questionnaire research I determine the relation of Czech listeners to Korean music. Using MML-TGI (Market & Media & Lifestyle-Target Group Index) I chracterise the behavior of Czech listeners to music and using SWOT I analyze its environment. The aim of this bachelor thesis is to characterize the situation in the Czech and Korean music environment and to propose a marketing orientation when entering the Czech market.
Klíčová slova: marketing orientation; digitalisation of music; music industry

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 3. 2018
Datum podání práce: 10. 12. 2018
Datum obhajoby: 16. 1. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67223/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: