Vybrané manažerské rozhodovací problémy středoškolského vzdělávání

Název práce: Vybrané manažerské rozhodovací problémy středoškolského vzdělávání
Autor(ka) práce: Vozábová, Kristýna
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Přibyl, Vladimír
Oponenti práce: Černý, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá vybranými rozhodovacími problémy konkrétní střední odborné školy a možnostmi řešení některých z nich. Teoretická část se věnuje rozboru marketingového prostředí školy a vysvětlení pojmů jako jsou marketingová komunikace, cílený marketing nebo strategické plánování rozvoje školy. V praktické části je provedena analýza trhu vzdělávání a současné demografické situace v populaci žáků základních škol a následně i SWOT analýza zkoumané školy. Dotazníkové šetření mezi žáky základních škol a jejich rodiči i stávajícími studenty školy má za cíl provést analýzu efektivity vynakládání finančních prostředků školy za účelem její propagace. K samotnému řešení problémů jsou použity vybrané metody manažerského rozhodování, které mají sloužit k odhalení příčin negativních jevů a jejich následků. Audit marketingových funkcí hodnotí produkt a jeho distribuci, cenu, marketingovou komunikaci školy včetně personálního obsazení a pedagogické přístupy. Závěrečné doporučení přináší možnosti řešení stávající nepříznivé situace v poklesu počtu studentů školy a nižší efektivnosti vynakládaných marketingových prostředků určených pro podporu zájmu z řad potenciálních uchazečů o studium.
Klíčová slova: analýza trhu vzdělávání; efektivita vynakládaných financí na propagaci; metody manažerského rozhodování; marketingový audit; marketingové prostředí školy
Název práce: Selected managerial decision problems of secondary education
Autor(ka) práce: Vozábová, Kristýna
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Přibyl, Vladimír
Oponenti práce: Černý, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis is focused on selected decision-making problems of one particular secondary vocational school including possible solutions of some of them. The theoretical part is devoted to the analysis of the marketing school-based environment and the clarification of terms such as marketing communication, target marketing or strategical development of schools. The practical part of the thesis deals with the analysis of education market, with the contemporary demographical situation concerning the number of pupils at basic schools and subsequently also with the SWOT analysis of the particular school. The questionnaire survey among pupils of local basic schools and their parents and among current students of the researched school aims to analyse the efficiency of expenses for school‘s marketing activities. The solving of the chosen problems itself is accomplished with using suitable methods for managerial decision which should reveal the causes of negative effects and their consequences. Marketing audit evaluates school’s product and its distribution, price, school‘s marketing communication including personnel staffing and pedagogical approach to students. The final recommendation brings a lot of options how to solve the current unfavourable situation causing the decline of the number of school‘s students and lower efficiency of expenses for marketing activities with the aim to raise the interest of potential applicants for studies at the particular school.
Klíčová slova: marketing school-based environment; efficiency of expenses for school marketing activities; methods for managerial decision ; marketing audit; analysis of education market

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra exaktních metod

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 2. 2017
Datum podání práce: 10. 12. 2018
Datum obhajoby: 15. 1. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/61366/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: