Industry 4.0, IoT a jejich vliv na business modely

Název práce: Industry 4.0, IoT a jejich vliv na business modely
Autor(ka) práce: Urychová, Veronika
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Svobodová, Ivana
Oponenti práce: Andera, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této práce je objasnit pojmy související se čtvrtou průmyslovou revolucí a najít a rozebrat příklady díky Průmyslu 4.0 a IoT „upgradovaných“ či dokonce nově vzniklých business modelů. Dále je cílem zmapovat jaké příležitosti, potažmo hrozby, Průmysl 4.0 a internet věcí přinášejí a to, jak mohou ovlivňovat celkový uživatelský zážitek. Teoretické poznatky jsou aplikovány na praktickém příkladu, kde autorka analyzuje jednotlivé business modely konkrétní organizace a navrhuje jejich vylepšení díky moderním technologiím. V práci je použita metoda kvalitativního výzkumu, v rámci něhož byla využita metoda zúčastněného pozorování. Závěrem práce je zjištění, že vliv Průmyslu 4.0 a IoT je jednoznačný a že s sebou přinášejí mnoho příležitostí, nejen v oblasti business modelů.
Klíčová slova: Industry 4.0; Průmysl 4.0; Internet věcí; IoT; business model; proximity marketing; business model canvas
Název práce: Industry 4.0, IoT and their influence on business models
Autor(ka) práce: Urychová, Veronika
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Svobodová, Ivana
Oponenti práce: Andera, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this work is to clarify the concepts related to the fourth industrial revolution and to find and analyze examples of by Industry 4.0 and IoT of "upgraded" or even emerging business models. It also aims to map out what opportunities or threats Industry 4.0 and the Internet of Things bring and how they can influence the overall user experience. Theoretical knowledge is applied on a practical example where the author analyses individual business models of a specific organization and proposes their improvement through modern technologies. A qualitative research method is used in the Thesis, where the method of participating observation was used. The conclusion of the Thesis is the fact that the impact of Industry 4.0 and IoT is unambiguous and brings with it many opportunities not only in business models.
Klíčová slova: Industry 4.0; Internet of Things; IoT; Business model; Proximity marketing; Business model canvas

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 10. 2017
Datum podání práce: 11. 12. 2018
Datum obhajoby: 23. 1. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63414/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: