Ocenění společnosti Dimension Data Czech Republic s.r.o

Název práce: Ocenění společnosti Dimension Data Czech Republic s.r.o
Autor(ka) práce: Peter, Ivan
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Sieber, Patrik
Oponenti práce: Mikolášková, Lucie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je stanovit tržní hodnotu společnosti Dimension Data Czech Republic s.r.o. pro vlastníka k 1. 4. 2018. Práce je rozdělena na dvě části – teoreticko-metodologickou a aplikační. V první části je vyložen teoretický základ, postupy a metody nutné k ocenění společnosti, které je pak provedeno v části druhé. Aplikační část je rozdělena do pěti bloků. Nejprve je přiblížen historický vývoj společnosti a předmět její činnosti. Následuje strategická analýza, která představuje klíčovou fázi oceňovacího procesu a je jí věnován adekvátní prostor. Ve strategické analýze je analyzováno makroprostředí a mikroprostředí, v jejichž rámci společnost působí, je posouzena konkurenční síla společnosti a vyústěním je prognóza výše tržeb. Třetí část tvoří analýza a prognóza zbylých tzv. generátorů hodnoty, které tvoří hlavní vstup do části čtvrté – finančního plánu. Po sestavení finančního plánu je provedeno tržní ocenění společnosti výnosovou metodou DCF equity.
Klíčová slova: Generátory hodnoty; Strategická analýza; SWOT; 5F; Finanční plán; Ocenění podniku; DCF
Název práce: Valuation of the company Dimension Data Czech Republic s.r.o
Autor(ka) práce: Peter, Ivan
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Sieber, Patrik
Oponenti práce: Mikolášková, Lucie
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The goal of the Master’s Thesis is to determine the market value of the company Dimension Data Czech Republic s.r.o. as at 1. 4. 2018. The Thesis consists of two main parts. The theoretical-methodological one provides with relevant fundamentals and methods used in the following part. The practical one is divided into five subparts. First some basic information regarding the Company‘s history and business activity is provided. Following is strategy analysis, which is considered as a key part of the valuation process. Strategy analysis starts with broader macro analysis, which is then narrowed to micro analysis of the relevant market and related competitive andvantages. The main result of the strategy analysis is revenue forecast, which is the main value driver of the Company’s value. Remaining value drivers are forecasted and are used as main inputs into a financial plan. The main output of the financial plan is a CF projection, which is used as the main input for final DCF valuation of the Company.
Klíčová slova: Strategy Analysis; SWOT; 5F; Value Drivers; Financial Plan; Business Valuation; DCF

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 23. 12. 2016
Datum podání práce: 12. 12. 2018
Datum obhajoby: 29. 1. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/60116/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: