Klíčové determinanty procesu koučování

Název práce: Klíčové determinanty procesu koučování
Autor(ka) práce: Honsová, Pavlína
Typ práce: Disertační práce
Vedoucí práce: Jarošová, Eva
Oponenti práce: Pauknerová, Daniela; Rymeš, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Disertační práce se ve třech návazných výzkumech věnuje tématu klíčových determinant procesu koučování. První z nich se zabývá klíčovými pozitivními momenty v procesu koučování. Byla použita tematická analýza a identifikována čtyři zásadní témata v oblasti klíčových pozitivních momentů koučování: aha-momenty, momenty úlevy a uvolnění, momenty pozornosti, všímavosti a momenty spojené s exteriorizací problému. Ve druhém výzkumu byl navržen model, který syntetizuje klíčové determinanty ve vztahu k výsledkům koučování. Tento model byl testován pomocí strukturálního modelování. Z výsledků plyne, že motivace klienta a kompetence kouče mají zásadní vliv na výsledky koučování. Třetí výzkum se zaměřuje na porovnání metod reflexe, dalšího vzdělávání a oblasti praxe českých a evropských koučů v rámci rozsáhlého dotazníkového šetření. Mezi nejvýznamnější výsledky patří zjištění, že čeští kouči statisticky významně méně čtou výzkumy o koučování, méně se účastní webinářů, „peer“ skupin a konferencí a významně více koučují v oblastech kariérového koučování, životního koučování a koučování v oblasti zdraví a vzdělávání. Z práce plynou některé praktické implikace pro koučovací praxi, vzdělávání koučů a podnikovou praxi.
Klíčová slova: pozitivní psychologie; koučování; strukturální modelování; mezinárodní výzkum
Název práce: Key Determinants of the Coaching Process
Autor(ka) práce: Honsová, Pavlína
Typ práce: Dissertation thesis
Vedoucí práce: Jarošová, Eva
Oponenti práce: Pauknerová, Daniela; Rymeš, Milan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The dissertation thesis deals with the topic of the key determinants of the coaching process in three consecutive studies. The first of them concerns key positive moments in the coaching process. Thematic analysis was applied and four key themes were identified: aha-moments, moments of relief and reassurance, moments of mindfulness and attentiveness and moments connected to exteriorization of the problem. In the second study, a model synthesizing the key determinants of the coaching outcomes was designed and tested using structural equation modelling. The results suggest that coachee motivation and coach competencies have a fundamental positive effect on coaching outcomes. The third study focuses on the comparison of Czech and European coaches in three areas: methods of reflection, continuous professional development and areas of practice. The results imply that Czech coaches read coaching research significantly less than their European peers. They also attend webinars, conferences and peer coaching groups less and they coach in the areas of career coaching, health/medical coaching, educational coaching and life coaching significantly more than the European sample. The dissertation has salient implications for the coaching, educational and organizational practice.
Klíčová slova: coaching; positive psychology; structural equation modeling; international research

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Doktorský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ph.D.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské psychologie a sociologie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 11. 2015
Datum podání práce: 23. 4. 2019
Datum obhajoby: 20. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/55220/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: