Knihovna pro vývoj videoher
Název práce: | Knihovna pro vývoj videoher |
---|---|
Autor(ka) práce: | Pražský, Antonín |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Pecinovský, Rudolf |
Oponenti práce: | Suchan, Vladimír |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Práce se zabývá vývojem knihovny pro vývoj videoher. Je provedena analýza současného stavu knihoven použitelných pro provádění fyzikálních simulací ve videohrách. Je zjištěno, že v současnosti neexistuje prostředek se svobodnou licencí umožňující provádět v reálném čase fyzikální simulace ve dvojrozměrném prostoru na základě trojrozměrných modelů a výsledek prováděné simulace vykreslovat ve trojrozměrném světě, který může být pro mnohé hráče atraktivnější než svět dvojrozměrný.Cílem práce je vyvinout knihovnu pro provádění dvojrozměrných fyzikálních simulací ve hrách s trojrozměrnou grafikou. Je navržena vlastní knihovna na základě zjištěných skutečností. Jsou specifikovány konkrétní funkční požadavky na knihovnu. Návrh je realizován a knihovna je doplněna programátorskou dokumentací.Použitým programovacím jazykem je C# a je využit herní framework MonoGame pro možnost využití knihovny na širokém spektru současných herních platforem. Dále je využita existující knihovna pro provádění dvojrozměrných fyzikálních simulací.Přiložena je knihovna Prazsky.Simulation, její programátorská dokumentace, demonstrační projekt dokazující splnění definovaných požadavků na knihovnu a ukázkové programy demonstrující způsob použití knihovny uživatelem. |
Klíčová slova: | herní knihovna; dvojrozměrné fyzikální simulace; trojrozměrné vykreslování grafiky |
Název práce: | Video Game Development Library |
---|---|
Autor(ka) práce: | Pražský, Antonín |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Pecinovský, Rudolf |
Oponenti práce: | Suchan, Vladimír |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | The thesis deals with the development of a library for video game development. An analysis of the current state of libraries for physical simulations in video games is performed. It is found that there is currently no free-license facility that allows real-time physical simulations in two-dimensional space based on three-dimensional models, and to render the result of the simulation in a three-dimensional world that can be more attractive to many players than a two-dimensional world.The aim of the work is to develop a library for performing two-dimensional physical simulations in three-dimensional games. Based on the findings, a custom library is designed. Specific functional requirement for the library are specified. The library is implemented and is supplemented by programming documentation.The programming language used is C# and the MonoGame framework is used to allow the library to be used on a wide range of current gaming platforms. In addition, an existing library for conducting two-dimensional physical simulation is utilized.Attached is the Prazsky.Simulation library, its programming documentation, a demonstration project proving the fulfilment of defined library requirements and sample programs demonstrating how a user can use the library. |
Klíčová slova: | game library; two-dimensional physical simulation; three-dimensional rendering of graphics |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta informatiky a statistiky |
Katedra: | Katedra informačních technologií |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 25. 6. 2018 |
---|---|
Datum podání práce: | 25. 4. 2019 |
Datum obhajoby: | 5. 6. 2019 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/66291/podrobnosti |