Firemní kultura Komerční banky, a.s

Název práce: Firemní kultura Komerční banky, a.s
Autor(ka) práce: Kunášková, Zuzana
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Gullová, Soňa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá firemní kulturou Komerční banky, a. s. V první části jsou vysvětleny základní pojmy související s kulturou a zmíněny prvky, typy a determinanty firemní kultury. Dále je zde uvedena teorie týkající se společenské odpovědnosti firem a etického kodexu. Druhá část se věnuje výhradně Komerční bance, tj. jejímu vzniku, vývoji a úspěchům. Následuje třetí část, kde je rozebrána společenská odpovědnost KB, konkrétně spokojenost klientů, odpovědné podnikání, vztah banky k životnímu prostředí, pozitivní přístup k inovacím, charitě a zaměstnancům. Praktická část pak vychází z výsledků dotazníkového šetření provedeného za pomoci zaměstnanců KB. Hlavní cíl práce spočívá v charakterizování firemní kultury KB a ve zjištění, zda se v této bance jedná o silnou nebo slabou firemní kulturu. Dalším cílem je představit firemní kulturu jako prostředek pro posílení společnosti oproti konkurenci a jako nástroj k získání konkurenční výhody.
Klíčová slova: kultura; společenská odpovědnost firem; zaměstnanci
Název práce: Organizational culture of Komerční banka, a. s
Autor(ka) práce: Kunášková, Zuzana
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Müllerová, Františka
Oponenti práce: Gullová, Soňa
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor’s thesis deals with the organizational culture of the bank Komerční banka, a.s. Its first part explains basic terms and concepts regarding to culture and mentions the elements, types and determinants of organizational culture. The concepts of a firm’s social responsibility and code of ethics are further introduced from a theoretical standpoint. A second part concerns itself exclusively with Komerční banka, particularly its inception, development and successes. A third part follows, analysing the corporate social responsibility of KB, specifically customer satisfaction, responsible entrepreneurship and the bank’s relationship to the environment, its positive approach to innovation, charity and its own employees. The practical part then arises from the results of a survey conducted with the help of KB employees. The work’s main goal consists in a characterization of KB’s organizational culture and the ascertainment of whether the bank’s culture typifies a strong or weak one. Another goal comprises the introduction of organizational culture as a means for the strengthening of an organization against its competition and as a source of competitive advantage.
Klíčová slova: culture; corporate social responsibility; employees

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 6. 2018
Datum podání práce: 24. 4. 2019
Datum obhajoby: 5. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66244/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: