Marketingová strategie firmy Česká zbrojovka a.s. na zahraničních trzích, srovnání s konkurencí

Název práce: Marketingová strategie firmy Česká zbrojovka a.s. na zahraničních trzích, srovnání s konkurencí
Autor(ka) práce: Frenzl, Tomáš
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Holeček, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tématem bakalářské práce je marketingová strategie společnosti Česká zbrojovka a. s. na zahraničních trzích a srovnání s konkurencí. Cílem práce je podat doporučení na zlepšení marketingové strategie sledované firmy na základě analýzy této strategie a její komparace se strategiemi vybraných konkurenčních firem.V první kapitole je představena Česká zbrojovka a. s. a další součásti holdingu, do něhož firma spadá. Dále v rámci analýzy strategie jsou nejprve identifikovány a charakterizovány zákaznické segmenty sledované společnosti, k nimž jsou posléze přiřazeny relevantní produktové varianty z firemního portfolia a přibližná výše jejich evropských retailových cen. Je rovněž řešena problematika distribuce a komunikace. Co se týče konkurenčního srovnání, jsou identifikovány vybrané nejdůležitější konkurenční značky zbraní, které jsou posléze analogicky rozebrány z hlediska relevantních konkurenčních produktů a evropských maloobchodních cen. U konkurenčních firem je pozornost věnována také hlavním hodnotám, které je za cíl zákazníkům komunikovat. Dále je řešena problematika sociálních médií a tržeb z prodeje. V poslední kapitole jsou podána doporučení na základě konkurenčního srovnání.
Klíčová slova: zbrojní průmysl; konkurence; marketingová strategie
Název práce: Marketing strategy of the company Ceska zbrojovka a. s. on foreign markets and comparison with its competitors
Autor(ka) práce: Frenzl, Tomáš
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Zamykalová, Miroslava
Oponenti práce: Holeček, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The topic of the Bachelor´s thesis is the marketing strategy of the Czech arms manufacturer Ceska zbrojovka a. s., with special regard to foreign markets, and comparison with the competitors of the company.The aim of the thesis is to come up with recommendations on improving the marketing strategy based on the comparison with the strategies of the competitors. The first chapter covers basic information about the company and other parts of a holding to which the company currently belongs. Afterwards, within the analysis of the marketing strategy, the segments of customers are identified and relevant product variations are assigned to them, including the approximate level of European retail prices. Furthermore, the distribution and communication of the company are addressed. As far the comparison is concerned, certain most important arms brands are identified. These are afterwards analysed in terms of products that represent relevant competition. Approximate European retail prices are covered here as well. As for the competitors, certain attention is also paid to the core values that are to be delivered to the customers. Moreover, the usage of social media for marketing purposes and the levels of the companies´ revenues are discussed. The last chapter consists of recommendations on improving the marketing strategy of Ceska zbrojovka a. s. based on the comparison.
Klíčová slova: competition; marketing strategy; arms industry

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 21. 2. 2018
Datum podání práce: 23. 4. 2019
Datum obhajoby: 5. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/64978/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: