Přístup k Zero UI na českém trhu

Název práce: Přístup k Zero UI na českém trhu
Autor(ka) práce: Kojecká, Jana
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Basl, Josef
Oponenti práce: Gála, Libor
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá jedním z trendů v oblasti vývoje informačních systémů a technologií, a to konceptem Zero UI. Cílem diplomové práce je zjistit přístup dodavatelů informačních systémů a technologií na českém trhu k problematice Zero UI. Dílčími cíli jsou zjištění, jak jsou dodavatelé s problematikou seznámeni, jaká je momentální penetrace tohoto konceptu, co dodavatelé považují za přínosy a hrozby Zero UI a jaké mají plány a výhledy do budoucna v horizontu 2-5 let. Pro dosažení stanoveného cíle je provedena rešerše dostupných zdrojů a představena problematika Zero UI. Na základě teoretické části je vytvořena metodika výzkumu a stanoveny výzkumné otázky, které vedou k naplnění cíle. Podle této metodiky je vytvořen dotazník pro dodavatele informačních systémů a technologií na českém trhu. Z výsledků šetření je zjištěno, že většina dodavatelů nejeví zájem o tuto problematiku a tento trend je v České republice teprve v počátcích penetrace. Pro nepříliš mnoho podniků, které se problematikou již zabývají, je tak konkurence na českém trhu nízká. Hlavním přínosem této práce je celistvý pohled na problematiku, vytvoření výzkumného modelu, jeho možnou znovupoužitelnost, zveřejnění výsledků výzkumu a závěrečná doporučení.
Klíčová slova: bezdotykové uživatelské rozhraní; Zero UI; Zero-touch UI
Název práce: An approach to Zero UI in the Czech market
Autor(ka) práce: Kojecká, Jana
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Basl, Josef
Oponenti práce: Gála, Libor
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This work deals with one of the trends in the development of information systems and technology, the concept of Zero UI. The aim of this thesis is to find out the approach of information system and technology suppliers on the Czech market to the concept of Zero UI. Partial goals are to find out how suppliers are familiar with this trend, what is its current penetration, what suppliers consider to be the benefits and threats of Zero UI, and what are the plans and prospects for the future within 2-5 years. In order to achieve the stated goal, a search of available resources was carried out and the concept of Zero UI was introduced. Based on the theoretical part, the research methodology and research questions have been developed that lead to the fulfillment of the objective. According to this methodology, a questionnaire for suppliers of information systems and technologies on the Czech market was created. From the results of the survey, it was found that most of the suppliers are not interested in the concept of Zero UI and this trend is only in the beginning stages of penetration in the Czech Republic. For few businesses that are already dealing with the concept of Zero UI, the competition on the Czech market is very low. The main benefit of this work is a holistic view of the trend, creation of a research model, its possible re-usability, publication of the research results and final recommendation.
Klíčová slova: touchless user interface; Zero UI; Zero-touch UI

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 12. 2. 2019
Datum podání práce: 24. 4. 2019
Datum obhajoby: 30. 5. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68606/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: