Marketingová strategie Donalda J. Trumpa v prezidentských volbách 2016 a trendy politického marketingu

Název práce: Marketingová stratégia Donalda J. Trumpa v prezidentských voľbách 2016 a trendy politického marketingu
Autor(ka) práce: Bukovičová, Eliška
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Vymětal, Petr
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca sa zaoberá marketingovou stratégiou prezidentskej kampane Donalda Johna Trumpa vo voľbách v roku 2016. Cieľom práce je podrobná analýza politického marketingu kampane Donalda J. Trumpa, prostredníctvom Newmanovho modelu, ktorá umožní určiť nové trendy a jej prínos pre politický markeitng. V teoretickej časti sú zhrnuté základné poznatky o politickom marketingu, o jeho modeloch a o jeho vývoji v Spojených štátoch amerických, ktoré slúžia ako podklad k praktickej časti. Praktická časť práce je zameraná na samotné prezidentské voľby. Jej súčasťou je rozbor kampane v Newmanovom modeli politického marketingu, ktorý v sebe zahŕňa aj marketingový mix a návrhy na možné zlepšenia kampane, ktoré by aj v budúcnosti mohli dopomôcť k získaniu väčšieho množstva voličov. V záverečnej časti práce sú načrtnuté možné trendy, ktoré Donald Trump svojou kampaňou zaviedol a ktoré môžu formovať oblasť politického marketingu v ďalších rokoch.
Klíčová slova: prezidentské voľby v USA 2016; trendy; Donald Trump; politický marketing
Název práce: Marketingová strategie Donalda J. Trumpa v prezidentských volbách 2016 a trendy politického marketingu
Autor(ka) práce: Bukovičová, Eliška
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Vymětal, Petr
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategii prezidentské kampaně Donalda Johna Trumpa ve volbách v roce 2016. Cílem práce je podrobná analýza politického marketingu kampaně Donalda Johna Trumpa prostřednictvím Newmanova modelu, která umožní určit nové trendy a její přínos pro politický marketing. V teoretické části jsou shrnuty základní poznatky o politickém marketingu, o jeho modelech a o jeho vývoji ve Spojených státech amerických, které slouží jako podklad k praktické části. Praktická část je zaměřena na samotné prezidentské volby. Její součástí je rozbor kampaně v Newmanově modelu politického marketingu, který v sobě zahrnuje marketingový mix a návrhy na možné zlepšení kampaně, které by v budoucnosti mohly pomoct k získání většího množství voličů. V závěrečné části práce jsou nastíněné možné trendy, které Donald Trump svojí kampaní zavedl, a které mohou formovat oblast politického marketingu v dalších letech.
Klíčová slova: politický marketing; prezidentské volby v USA 2016; Donald Trump ; trendy
Název práce: Marketing strategy of Donald Trump's presidential campaign and trends of political marketing
Autor(ka) práce: Bukovičová, Eliška
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Lhotáková, Markéta
Oponenti práce: Vymětal, Petr
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with the topic of marketing strategy used in presidential campaign of Donald John Trump in the 2016 elections. The goal of this thesis is to analyse campaign's political marketing in Newman model, which will show what trends of political marketing did it form. The theoretical part summarizes basic knowledge about political marketing, its models and its development in the United States of America, which provides a foundation for the practical part. The Practical part is aimed at the 2016 presidential elections. It contains analysis of the campaign in the Newman model of political marketing, which also includes marketing mix and suggestions how to improve the campaign in order to gain more voters in the future elections. The final part shows possible trends, that Trump's presidential campaign created and that may form political marketing in the upcoming years.
Klíčová slova: political marketing; Donald Trump; 2016 presidential elections; trends

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 25. 9. 2018
Datum podání práce: 24. 4. 2019
Datum obhajoby: 27. 5. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66932/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: