Role sociálních médií ve veřejné diplomacii České republiky

Název práce: Role sociálních médií ve veřejné diplomacii České republiky
Autor(ka) práce: Roj, Martin
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Peterková, Jana
Oponenti práce: Trávníčková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá veřejnou diplomacií a sociálními médii. Práce v první části analyzuje důležitost veřejné diplomacie pro dosahování cílů zahraniční politiky státu a technologické vlivy, které podstatně mění její charakter ve 21. století. Druhá část práce nejprve komplexně analyzuje aktéry veřejné diplomacie České republiky a jejich užívání sociálních médií. Dále komplexní analýzu rozšiřuje podrobná komparativní analýza užívání sociální platformy Facebook vybranými aktéry české veřejné diplomacie. Komparativní analýza sleduje schopnost aktérů naplňovat tři základní dimenze veřejné diplomacie v digitálním prostoru - nastolování agendy, rozšiřování povědomí, podněcování konverzace. Na základě srovnání úspěšných aktérů s celkový stavem užívání sociálních médií ostatními aktéry je zhodnocena role sociálních médií ve veřejné diplomacii České republiky. Práce dále navrhuje vhodná opatření pro zlepšení užívání sociálních médií pro účely veřejné diplomacie.
Klíčová slova: sociální média; veřejná diplomacie; digitalizace veřejné diplomacie; Public Diplomacy 2.0; Česká republika; Facebook
Název práce: The Role of Social Media in Public Diplomacy of the Czech Republic
Autor(ka) práce: Roj, Martin
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Peterková, Jana
Oponenti práce: Trávníčková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis concerns itself with public diplomacy and social media. In the first chapter, the thesis analyses the importance of public diplomacy for achieving desired outcomes of state's foreign policy, as well as technological influences that are radically changing the nature of public diplomacy in the 21st century. The second part of the thesis analyses firstly the overall use of social media by actors of Czech public diplomacy. This overall complex analysis is then enhanced by a comparative analysis of selected actors of Czech public diplomacy and their usage of the Facebook platform. The comparative analysis observes the ability of an actor to successfully influence three dimensions of public diplomacy in the digital space - agenda-setting, presence-expansion, conversation-generating. The role of social media in public diplomacy of the Czech Republic is derived by comparing successful actors and their use of social media with the overall use of social media by the remaining actors. The thesis also offers applicable measures for enhancing positive effects of usage of social media for public diplomacy purposes.
Klíčová slova: public diplomacy; digitalization of public diplomacy; Public Diplomacy 2.0; Czech Republic; Facebook; social media

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní politika a diplomacie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 22. 6. 2017
Datum podání práce: 25. 4. 2019
Datum obhajoby: 5. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62502/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: