Virtuální světy/komunity jako experimentální laboratoře ekonomie

Název práce: Virtuálne svety/komunity ako experimentálne laboratóriá ekonómie
Autor(ka) práce: Kozoň, Martin
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práca sa zaoberá virtuálnou realitou a skúmaním spotrebného správania sa rezidentov v nej. Teoretická časť práce sa zameriava na popis virtuálnych svetov a ich členenie. Detailnejšie rozoberá menej pohlcujúce virtuálne svety (LIVE) typu World of Warcraft, alebo Second Life a uvádza ich využitie v dnešnom svete. Taktiež sa zaoberá popisom spotrebného správania, lifestyle a self-konceptom. Koniec teo-retickej časti je venovaný popisu avatara, ako virtuálnej identity rezidentov a ich spotrebnému chovaniu vo virtuálnych svetoch. V práci je takisto zmienka o virtuál-nych ekonomikách so zameraním na svet Second Life. Pomocou etnografického výskumu sa autor zapája do diania vo svete Second Life, v ktorom nadväzuje kontakt s ostatnými rezidentmi a pomocou hĺbkových rozhovorov s nimi sa snaží získať predstavu o spotrebnom chovaní rezidentov a ich aktivitách v tomto svete. Za po-moci terénneho denníka sa autor snaží čo najvýstižnejšie vykresliť dianie a motiváciu rezidentov k tráveniu množstva hodín vo virtuálnom svete. Na základe te-rénnych informácií sú dáta získané v teoretickej časti práce kriticky zhodnotené za pomoci literárnej rešerše a následne je vyvodený záver.
Klíčová slova: virtuálny svet; avatar; lifestyle; Second Life; virtuálna identita; spotrebné chovanie; virtuálna ekonomika; self-koncept
Název práce: Virtuální světy/komunity jako experimentální laboratoře ekonomie
Autor(ka) práce: Kozoň, Martin
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá virtuální realitou a zkoumáním spotřebního chování rezidentů v ní. Teoretická část práce se zaměřuje na popis virtuálních světů a jejich členění. Detailněji rozebírá méně pohlcující virtuální světy (LIVE) typu World of Warcraft nebo Second Life a uvádí jejich využití v dnešním světě. Dále se zabývá popisem spotřebního chování, lifestyle a self-konceptem. Konec teoretické části je věnovaný popisu avatara jako virtuální identity rezidentů a jejich spotřebnímu chování ve virtuálních světech. V práci jsou zmíněny i virtuální ekonomiky se zaměřením na svět Second Life. Pomocí etnografického výzkumu se autor zapojuje do dění ve světě Second Life, ve kterém navazuje kontakt s ostatními rezidenty a pomocí hloubkových rozhovorů s nimi se snaží získat představu o spotřebním chování rezidentů a jejich aktivitách v tomto světě. Za pomoci terénního deníku se autor snaží co nejvýstižněji vykreslit dění a motivaci rezidentů k trávení množství hodin ve virtuálním světě. Na základě terénních informací jsou data získané v teoretické části práce kriticky zhodnocené za pomoci literární rešerše a následně je vyvozen závěr.
Klíčová slova: avatar; virtuální identita; spotřební chování; virtuální ekonomika; self-koncept; lifestyle; virtuální svět; Second Life
Název práce: Virtual Worlds/Communities as Experimental Laboratories of Economics
Autor(ka) práce: Kozoň, Martin
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Šimůnková, Klára
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This diploma thesis deals with virtual reality and exploring consumer behavior of residents in it. The theoretical part focuses on the description of virtual worlds and their classification. It discusses the low immersive virtual environments (LIVE) like World of Warcraft or Second Life in more detail and mentions their use in today's world. It also deals with the description of consumer behavior, lifestyle and self-concept. The end of the theoretical part focus on the description of the avatar, as the virtual identity of residents and their consumption behavior in virtual worlds. The work also mentions virtual economies focusing on the Second Life world. Through ethnographic research, the author enters in the world of Second Life, where he meets other residents and, through in-depth interviews with them, tries to find out the consumer behavior of residents and their activities in this world. With the help of a field journal, the author tries to depict the events and motivation of residents to spend many hours in the virtual world as precisely as possible. Based on the field information, the data obtained in the theoretical part of the thesis are critically evaluated with the help of a literature research and then the conclusion is drawn.
Klíčová slova: virtual world; avatar; virtual identity; consumer behavior; virtual economy; self-concept; lifestyle; Second Life

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 9. 2018
Datum podání práce: 25. 4. 2019
Datum obhajoby: 31. 5. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66893/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: