Nation branding: Případová studie Nového Zélandu a Austrálie

Název práce: Nation branding: Případová studie Nového Zélandu a Austrálie
Autor(ka) práce: Drozd, Jiří
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Peterková, Jana
Oponenti práce: Lobastova, Svetlana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Předkládaná diplomová práce se zabývá nation brandingem v kontextu dvou vybraných zemí, a sice Nového Zélandu a Austrálie. Cílem této diplomové práce je představit, jakým způsobem pečují Nový Zéland a Austrálie o svou dobrou pověst v zahraničí, vzájemně porovnat jejich přístupy k nation brandingu a zhodnotit vnímání jejich značky v rámci třech vybraných žebříčků (Nation Brands Index, Country Brand Index a Country RepTrak). Výzkumnou otázkou je, zda existuje pozitivní vztah mezi pořadím Nového Zélandu, resp. Austrálie, ve zmiňovaných žebříčcích a přílivem zahraničních turistů, resp. přílivem přímých zahraničních investic. Práce je rozdělena do pěti hlavních kapitol, přičemž první dvě jsou teoretické, další dvě jsou případovými studiemi a poslední je kapitolou výzkumnou. První kapitola se věnuje teoretickému vymezení nation brandingu a druhá kapitola se zaměřuje na metodologii jeho měření. Třetí kapitola představuje praxi budování značky Nového Zélandu, čtvrtá se zase zaměřuje na praxi australskou. Závěrečná kapitola na základě poznatků z předchozích čtyř kapitol komparuje přístupy obou zemí, analyzuje jejich postavení v celosvětovém srovnání nation brandingu a identifikuje silné a slabé stránky jejich pověsti, poslední část na základě regresní analýzy odpovídá na výzkumnou otázku.
Klíčová slova: pověst země; nation branding; Nový Zéland; Austrálie; CBI; NBI; Country RepTrak; kampaň
Název práce: Nation branding: Case study of New Zealand and Australia
Autor(ka) práce: Drozd, Jiří
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Peterková, Jana
Oponenti práce: Lobastova, Svetlana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis focuses on nation branding in the context of two selected countries, namely New Zealand and Australia. The aim of this thesis is to introduce how New Zealand and Australia look after their good reputation abroad, to compare their approaches to nation branding, and to evaluate their brand perception within the three selected indices (Nation Brands Index, Country Brand Index and Country RepTrak). The research question is whether there is a positive correlation between ranking of New Zealand, or Australia, in the above-mentioned indices and the influx of foreign tourists, or the inflow of foreign direct investment. The thesis is divided into five main chapters, while the first two are theoretical, the other two are case studies and the last one is a research chapter. The first chapter deals with the theoretical definition of nation branding and the second one focuses on the methodology of its measurement. The third chapter introduces New Zealand’s brand building practice, while the fourth one focuses on the Australian practice. The final chapter compares the approaches of both countries based on the findings from the previous four chapters and also analyses their positions in the worldwide comparison of nation branding, further it identifies the strengths and weaknesses of their reputation, lastly, using the regression analysis, it answers the research question.
Klíčová slova: nation branding; Australia; country reputation; CBI; NBI; Country RepTrak; campaign; New Zealand

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní politika a diplomacie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodních studií a diplomacie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 14. 11. 2017
Datum podání práce: 26. 4. 2019
Datum obhajoby: 5. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63861/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: