Formulace a kroky implementace marketingové strategie FC MAS Táborsko, a.s

Název práce: Formulace a kroky implementace marketingové strategie FC MAS Táborsko, a.s
Autor(ka) práce: Sebera, Filip
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Tripes, Stanislav
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Velmi dynamický vývoj sportovního prostředí a marketingových nástrojů způsobuje, že si i sportovní organizace uvědomují, jak důležitým faktorem může marketingová strategie být pro jejich existenci. Diplomová práce se proto zabývá problematikou marketingových strategií ve sportu, konkrétně ve vybraném fotbalovém klubu FC MAS Táborsko, a.s. Cílem práce je pomocí kvalitativní studie stanovit marketingovou strategii klubu s její následnou implementací. Ke splnění cíle byly naformulovány tři výzkumné otázky. První se týká momentální marketingové situace v klubu, druhá se věnuje výchozím podmínkám pro tvorbu strategie a třetí se zabývá už výběrem konkrétní strategie a její implementací. Práce se dělí na dvě hlavní části, kdy v první je učiněna teoretická rešerše a syntéza nejvíce aktuálních odborných zdrojů, které se věnují plánovacímu procesu marketingových strategií a konkrétním marketingovým strategiím ve sportu. Ve druhé části je poté analyzován fotbalový oddíl FC MAS Táborsko, a.s., který působí ve Fortuna Národní Lize, což je druhá nejvyšší profesionální soutěž v ČR. Analýza je realizována kvalitativní metodou, konkrétně pak pomocí pozorování a osobních rozhovorů, k nimž bylo vybráno jedenáct respondentů, jakožto důležitých stakeholderů - zaměstnanci klubu podílející se na marketingových aktivitách klubu a zástupci sponzorů či diváků. Na základě výsledků získaných rešerší odborné literatury a vypracovaného výzkumu vyplývá, že klub by měl využít strategii penetrace trhu za velké podpory prvků propagace. Důvodem je silný produkt, který má na aktuálním trhu šanci růst a vzhledem k tomu, že organizace marketingu téměř nevyužívá, prostor pro penetraci je značný.
Klíčová slova: Plánovací proces marketingových strategií; Prvky marketingového mixu; Sportovní organizace; Sportovní marketingová strategie
Název práce: Formulation and steps to implement marketing strategy FC MAS Táborsko, a.s
Autor(ka) práce: Sebera, Filip
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Tripes, Stanislav
Oponenti práce: Kincl, Tomáš
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The very dynamic development of the sports environment and marketing tools makes sports organizations aware of how important a marketing strategy can be for their existence. Therefore, the thesis deals with the issue of marketing strategies in sport, specifically in the selected football club FC MAS Táborsko, a.s. The aim of the thesis is to determine the marketing strategy of the club with its subsequent implementation using a qualitative study. Three research questions have been formulated to meet the objective. The first concerns the current marketing situation in the club, the second deals with the initial conditions for the creation of the strategy and the third deals with the selection of a particular strategy and its implementation. The thesis is divided into two main parts, where the first is a theoretical research and synthesis of the most current professional sources that deal with the planning process of marketing strategies and specific marketing strategies in sport. The second part then analyzes the football club FC MAS Táborsko, a.s., which operates in Fortuna National League, which is the second highest professional competition in the Czech Republic. The analysis is carried out by a qualitative method, namely by means of observations and personal interviews, to which eleven respondents were selected as important stakeholders - club employees involved in the club's marketing activities and representatives of sponsors or spectators. Based on the results of the literature search and the research developed, it is clear that the club should take advantage of the market penetration strategy with the great support of promotion elements. The reason for this is a strong product that has a chance to grow in the current market and given that the organization of marketing is hardly used, the space for penetration is considerable.
Klíčová slova: Sport marketing strategy; Planning process of marketing strategies; Elements of marketing mix; Sport organizations

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 5. 2017
Datum podání práce: 25. 4. 2019
Datum obhajoby: 31. 5. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/62243/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: