Marketing zaměřený na seniory

Název práce: Marketing zaměřený na seniory
Autor(ka) práce: Byelikova, Yuliya
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je zjistit, zda senioři představují zajímavý cílový segment pro marketing a retailingové firmy, porozumět jejich nákupním zvyklostem a preferencím v oblasti nákupu potravinových výrobků a výběru maloobchodní prodejny. Práce se skládá se ze čtyř kapitol. První a druhá kapitola práce představují obecné marketingové poznatky o segmentaci trhu a spotřebním chování. Ve třetí a čtvrté kapitole práce je analyzován tržní potenciál skupiny spotřebitelů ve věku 65 a více let, dále je zhodnocena atraktivnost tohoto segmentu pro marketing a retailingové firmy, prezentovány poznatky o spotřebním chování a nákupních preferencích seniorů v oblasti nákupu potravin a výběru maloobchodní prodejny získané během kvantitativního výzkumu. Na základě výsledků výzkumu jsou také formulována doporučení retailingovým firmám.
Klíčová slova: segmentace; spotřební chování; tržní potenciál seniorů; potraviny; maloobchodní služby; spotřebitelský výzkum
Název práce: Marketing focused on seniors
Autor(ka) práce: Byelikova, Yuliya
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Filipová, Alena
Oponenti práce: Zeman, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this work is to find out whether seniors represent an interesting target segment of the customers for the marketing and retail companies, understand their buying habits and preference in the area of food purchase and the choice of retail store. This work consists of four chapters. The first and second chapters introduce general marketing knowledge about market segmentation and consumer behavior. The third and fourth chapters analyze market potential of consumer groups aged 65 and over, evaluate the attractiveness of this market segment for the marketing and retail companies, explore consumer behavior and purchase preferences of the elderly consumers in the areas of purchasing food products and choosing retail stores through quantitative research and give recommendation to retail companies.
Klíčová slova: segmentation; consumer behavior; the market potential of the elderly; food; retail services; consumer research

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 17. 1. 2018
Datum podání práce: 26. 4. 2019
Datum obhajoby: 28. 5. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/64473/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: