BI model pro vývoj videoher

Název práce: BI model pro vývoj videoher
Autor(ka) práce: Janeček, Antonio
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Pavlíčková, Jarmila
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce je zaměřena na Business Intelligence v oblasti designu videoher. Tato oblast je zúžena na videohry s rozpočtem nad 1 mil. dolarů. Práce nabízí podklady pro zavedení modelu pro podporu rozhodování při vývoji těchto her. Pro potřeby modelu je užito standartních nástrojů BI praxe, které byly upraveny pro vývoj. Model samotný se skládá z datového skladu a analytických úloh z něho vycházejících. Uvedených úloh je pět a setkává se v nich stránka vývoje, obchodu a zpětné vazby zákazníků. Jsou navrženy pro praktické použití v herním studiu a exekutivními partnery, jakým může být například vydavatelství. První část práce se zabývá představením Game designu a jeho podstaty. Po ní následují reálné požadavky na provoz a samotný BI model. Konečným přínosem práce je možnost zavedení tohoto systému pro lepší řízení vývoje a distribuce her.
Klíčová slova: hra; BI; business; intelligence; umění; distribuce; vývoj; agilní; Videohra; design
Název práce: BI model for game development
Autor(ka) práce: Janeček, Antonio
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Pavlíčková, Jarmila
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This Bachelor thesis deals with Business Intelligence in the area of videogame design. This area has been further narrowed down to videogames with a budget over 1 mil. dollars. The thesis offers a model focused on decision making support in game development. Standard BI tools have been used in the model, albeit modified for project development. The model itself is comprised of a data warehouse and analytical tasks derived from it. There are five said tasks and they are a meeting point of development, business and customer feedback. Tasks are designed for practical usage in a game development studio and its executive partners, such as a publisher. The first part is an introduction to game design and its essence. Then it follows with real service requirements and subsequently with the model itself. The real benefit of the thesis is to offer the opportunity to implement this system for better development management and distribution.
Klíčová slova: Videogame; game; BI; business; Intelligence; art; design; distribution; development; agile

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 1. 2019
Datum podání práce: 30. 4. 2019
Datum obhajoby: 17. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68827/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: