Úspěšnost marketingových nástrojů ve videoherním průmyslu: Příklad na vývojářském studii Warhorse Studios

Název práce: Úspešnosť marketingových nástrojov vo videohernom priemysle: Príklad na vývojárskom štúdiu Warhorse Studios
Autor(ka) práce: Marková, Kamila
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Tahal, Radek
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom diplomovej práce je zhodnotenie marketingových nástrojov využitých českým vývojárskym štúdiom Warhorse Studios pri vývoji a vydaní herného titulu Kingdom Come:Deliverance. V teoretickej časti je popísaný proces vývoja videohier a jednotlivé marketingové nástroje využívané vo videohernom priemysle. Náplňou praktickej časti je výpočet čistej marketingovej kontribúcie, kvalitatívny výskum, uskutočnený metódou pološtruktúrovaných rozhovorov, ohľadom zdrojov informácií z daného odvetvia a spôsoboch, akým sa dozvedeli o skúmanom hernom titule a zhodnotenie efektivity jednotlivých marketingových nástrojov. Najúčinnejším nástrojom sa stali PR aktivity a účasť herných štúdií na konferenciách spoločne s využitím influencerov. Praktická časť zahŕňa aj kvantitatívny výskum, kde metódou viacnásobnej lineárnej regresie bol zisťovaný vzťah medzi počtom predaných herných kópií a počtom sledovateľov na sociálnych sieťach, ktorý bol nájdený.
Klíčová slova: marketingové nástroje; videoherný priemysel; marketing počítačových hier; Warhorse Studios
Název práce: Úspěšnost marketingových nástrojů ve videoherním průmyslu: Příklad na vývojářském studii Warhorse Studios
Autor(ka) práce: Marková, Kamila
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Tahal, Radek
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce je zhodnocení marketingových nástrojů využitých českým vývojářským studiem Warhorse Studios při vývoji a vydání herního titulu Kingdom Come: Deliverance. V teoretické části je popsán proces vývoje videoher a jednotlivé marketingové nástroje využívané ve videoherním průmyslu. Náplní praktické části je výpočet čisté marketingové kontribuce, kvalitativní výzkum, provedený metodou polostrukturovaných rozhovorů ohledně zdrojů informací z daného odvětví a způsobech, jakým se dozvěděli o zkoumaném herním titulu a zhodnocení efektivity jednotlivých marketingových nástrojů. Nejúčinnějším nástrojem se staly PR aktivity a účast herních studií na konferencích společně s využitím influencerů. Praktická část zahrnuje i kvantitativní výzkum, kde metodou vícenásobné lineární regrese byl zjišťován vztah mezi počtem prodaných herních kopií a počtem sledovatelů na sociálních sítích, který byl nalezen.
Klíčová slova: videoherní průmysl; marketingové nástroje; marketing počítačových her; Warhorse Studios
Název práce: Success of Marketing Tactical Tools in the Video Game Industry: Example Given on the Game Developer Studio of Warhorse Studios
Autor(ka) práce: Marková, Kamila
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vávra, Oldřich
Oponenti práce: Tahal, Radek
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of Master’s Thesis is to evaluate marketing tools utilised by the Czech game developer studio Warhorse Studios during the development and publishing the video game of Kingdom Come: Deliverance. The theoretical part of the thesis depicts the process of game development and discusses the marketing tools typical for the video game industry. The practical part shows how the net marketing contribution in this industry can be calculated. The evaluation of the tools used and the conducted qualitative research in the form of semistructured interviews helped reveal that the most effective ways are PR activities and attendance at conferences together with the use of influencers. In the practical part of the thesis there also is a quantitative research, which determines the correlation between the number of copies sold and the number of followers on social media using the method of multiple linear regression.
Klíčová slova: marketing tools; video game industry; video game marketing; Warhorse Studios

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 24. 1. 2019
Datum podání práce: 30. 4. 2019
Datum obhajoby: 18. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68384/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: