Stereotypy prodávají: analýza stereotypů v reklamě

Název práce: Stereotypy prodávají: analýza stereotypů v reklamě
Autor(ka) práce: Irzhanov, Eldar
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Šimůnek, Michal
Oponenti práce: Šimůnková, Klára
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Záměrem této bakalářské práce je analýza reklam, ve kterých se objevují genderové stereotypy. Analýza bude mít kvalitativní podobu. Hlavním instrumentem je sémiotika. Tato práce bude většinou opřena o práci Ervinga Goffmana, který identifikoval základní druhy reprezentace genderu (genderových stereotypů) v reklamě. Analýza bude zaměřená na reklamy několika konkrétních druhů produktů, ve kterých se stereotypy projevují nejčastěji a jsou nejvíc vyjádřené – například parfémy, výrobky určené pro péči o domácnost, oblečení, kosmetika apod. Výstupem analýzy je odhalení a popis genderových stereotypů v reklamách z různých oblastí.
Klíčová slova: sémiotika; kvalitativní analýza; Goffman; gender; genderové stereotypy
Název práce: Stereotypes sell: Analysis of stereotypes in advertising
Autor(ka) práce: Irzhanov, Eldar
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Šimůnek, Michal
Oponenti práce: Šimůnková, Klára
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this bachelor thesis is to analyze the advertisements in which gender stereotypes appear. The analysis will be qualitative. The main instrument is semiotics. This work will be mostly based on the work of Erving Goffman, who identified the basic types of gender representation in advertising. The analysis will focus on the advertising of several specific types of products in which stereotypes manifest themselves most often and are most expressed - for example, perfumes, home care products, clothing, cosmetics, etc. The outcome of the analysis is the detection and description of gender stereotypes in ads from various industries.
Klíčová slova: semiotics; qualitative analysis; Goffman; gender; gender stereotypes

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra společenských věd

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 9. 2018
Datum podání práce: 8. 5. 2019
Datum obhajoby: 4. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67034/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: