NADNÁRODNÍ SPOLEČNOSTI V KREATIVNÍM PRŮMYSLU A SPECIFIKA JEJICH ŘÍZENÍ

Název práce: MULTINATIONAL CORPORATIONS IN THE CREATIVE INDUSTRIES AND SPECIFICS IN ITS MANAGEMENT
Autor(ka) práce: Kharabuha, Yevhen
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pichanič, Mikuláš
Oponenti práce: Mayerhoffer, Manuel
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The topic of the paper is connected to management of the business units involved in multinational level of operations. Nowadays, we are witnessing a growing importance of the creative economy. It is expressed in its evolving contribution share to the world GDP as well as the increasing importance of creative economy as employer across different countries and wide range of its industries. It is accompanied by future significance of the creative economy in terms of employment, as due to the technological development certain jobs can simply be eliminated. The creative economy has distinctive difference from the traditional economy. Thus, it has its own features for management of organizations involved in this type of economy. One of the growing sectors in this economy is becoming the design and new media, which includes the video game design. Low investigation level of the video gaming business management has become one of the main reasons for this paper development. Thus, the main goal of this Master Thesis could be defined as investigation of management features of multinational companies engaged in the video game industry, using the real example of Activision Blizzard company.
Klíčová slova: MNC; video games; management features; creative economy
Název práce: NADNÁRODNÍ SPOLEČNOSTI V KREATIVNÍM PRŮMYSLU A SPECIFIKA JEJICH ŘÍZENÍ
Autor(ka) práce: Kharabuha, Yevhen
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pichanič, Mikuláš
Oponenti práce: Mayerhoffer, Manuel
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Téma práce je spojeno s řízením obchodních společností vykazujících činnost s mezinárodní působností. V dnešní době jsme svědky stále vzrůstající důležitosti kreativní ekonomiky, kterou dokládá vývoj podílu kreativní ekonomiky na světovém HDP, stejně tak jako vzrůstající důležitost kreativní ekonomiky vzhledem k zaměstnanosti, kde předpokládáme, že z důvodu postupu technického vývoje mohou některá povolání zaniknout. Kreativní ekonomika má svá specifika, která ji dělí od tradiční ekonomiky. Nejen těmi jsou například rozdílné přístupy k řízení společností v této oblasti. Jedním z rostoucích sektorů v této ekonomice se stává design a nová media, do který patří také vývoj videoher. Řízení obchodních společnosti zaměřujících se na videohry považuji za málo probádanou oblast ekonomiky, což se stalo důvodem k volbě tématu právě této práce. Hlavním cílem této Diplomové práce je průzkum rysů v řízení nadnárodních společností podnikajících v oblasti video herního průmyslu, s využitím společnosti Activision Blizzard jako reálného podkladu pro výzkum.
Klíčová slova: Kreativní ekonomika; videohry; nadnárodní společnost; specifika řízení

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 5. 2018
Datum podání práce: 30. 4. 2019
Datum obhajoby: 5. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/65994/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: