Předpoklady pro úspěšný rozvoj privátních značek na českém maloobchodním trhu

Název práce: Antecedents of successful private label business in the Czech retail environment
Autor(ka) práce: Trofimchuk, Iuliia
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Neumannová, Pavla
Jazyk práce: English
Abstrakt:
The development of private label brands is one of the most promising directions for connection between retailers and customers. Private label brands have grown from cheap second-rate products to the competitors to popular manufacturer brands. This master’s thesis studies customers’ perception of private label brands in the Czech Republic and key success factors which influence customers’ decisions during buying private label brands. It evaluates the relationship between the development of private label brands, the retailers’ strategies and customers’ perception. After an investigation of theoretical review and previous studies of this topic, five research questions have been formulated which helped to analyze the purchasing behaviour of Czech customers towards private label brands (based on quantitative research amongst private labels buyers in the Czech Republic). The key findings of this thesis are determined factors which influence customers' perception of private label brands in the Czech Republic as well as the success of retailers' strategies in this field.
Klíčová slova: Private label brands; manufacturer brands; customers’ perception; retailers’ strategy; purchasing behavior
Název práce: Předpoklady pro úspěšný rozvoj privátních značek na českém maloobchodním trhu
Autor(ka) práce: Trofimchuk, Iuliia
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Olšanová, Květa
Oponenti práce: Neumannová, Pavla
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Vývoj privátních značek maloobchodních řetězců je jedním ze slibných konceptů pro budování vztahů mezi maloobchodem a zákazníky. Privátní značky se mnohde vyvinuly z původně levných komoditních produktů do značek konkurenceschopných s nákladně budovanými značkami výrobců. Tato diplomová práce se zabývá tím, jak zákazníci vnímají privátní značky maloobchodníků a jaké jsou klíčové faktory jejich úspěchu na českém trhu. Vyhodnocuje vztahy mezi vývojem privátních značek, jejich vnímáním ze strany zákazníků a strategiemi maloobchodu. Na základě rešerše odborné literatury věnované vývoji privátních značek a jejich vnímání zákazníky bylo stanoveno pět výzkumných otázek, jejichž vyhodnocení prostřednictvím analýzy výsledků vlastního kvantitativního výzkumu (mezi zákazníky privátních značek) ozřejmilo nákupní chování českých zákazníků ve vztahu k privátním značkám. Závěrem práce jsou tak faktory, které ovlivňují vnímání privátních značek na maloobchodním trhu v ČR a předpoklady pro jejich úspěšný vývoj a obchod.
Klíčová slova: strategie maloobchodníků; značky výrobců; vnímání zákazníků; nákupní chování; Privátní značka

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business - Central European Business Realities
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra mezinárodního podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 9. 4. 2018
Datum podání práce: 30. 4. 2019
Datum obhajoby: 3. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/65711/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: