Vliv influencerů na nákupní chování spotřebitele

Název práce: Vliv influencerů na nákupní chování spotřebitele
Autor(ka) práce: Rutová, Petra
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce pojednává o fenoménu online influencerů a jejich vlivu na nákupní chování spotřebitele. Zaměřuje se především na blogerky a youtubery, jejich vliv na rozhodování spotřebitele a také na nástroje marketingové komunikace, které na svým kanálech využívají. Cílem této práce je zjistit, zda youtubeři a blogerky mají vliv na nákupní chování spotřebitele a také jaké nástroje marketingové komunikace je nejvíce ovlivňují. Teoretická část se věnuje zejména charakteristice influencerů, blogů, youtuberů, sociálních sítí, nákupnímu chování spotřebitele a také nástrojům, které lze využívat v online marketingové komunikaci. K dosažení cíle práce byl proveden primární výzkum pomocí dotazníkového šetření a pro ucelenost tématu také strukturované rozhovory s respondentkami, které pravidelně sledují aktivity vybraných blogerek a youtuberů.
Klíčová slova: Influencer; Blogerka; Youtuber; Blog; Reklama; Nákupní chování
Název práce: The impact of influences on the consumer’s purchasing behavior
Autor(ka) práce: Rutová, Petra
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This master thesis deals with the phenomenon of online influencers and their influence on consumer purchasing behavior. He focuses mainly on bloggers and youtubers, their influence on consumer decisions and also on the tools of marketing communication they use on their channels. The aim of this work is to find out whether youtubers and bloggers influence the purchasing behavior of consumers and also what tools of marketing communication influence them the most. The theoretical part deals mainly with the characteristics of influencers, blogs, youtubers, social networks, consumer purchasing behavior and also the tools that can be used in online marketing communication. In order to achieve the aim of the work, primary research was conducted using a questionnaire survey and structured interviews with respondents who regularly monitor the activities of selected bloggers and youtubers for the coherence of the topic.
Klíčová slova: Influencer; Blogger; Youtuber; Blog; Advertising; Purchasing behavior

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 19. 9. 2018
Datum podání práce: 3. 5. 2019
Datum obhajoby: 12. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66750/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: