Vliv nástroje Google Optimize na konverzní poměr

Název práce: Vliv nástroje Google Optimize na konverzní poměr
Autor(ka) práce: Půlpán, Václav
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Máša, Petr
Oponenti práce: Zbořil, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zabývá optimalizací webových stránek. Popisuje hlavní pojmy z oblasti webové analytiky a vysvětluje přístupy ke sběru a analýze dat. V práci je uveden doporučený postup pro tvorbu optimalizačních testů včetně celého životního cyklu těchto testů. Hlavním cílem této práce je kvantifikovat dopady jednotlivých implementací A/B testů vytvořených pomocí nástroje Google Optimize na konverzním poměru. Tohoto cíle je dosaženo porovnáním všech dostupných implementací nástroje Google Optimize na několika webových stránkách a internetových obchodech, kde byly vytvořeny jednotlivé experimenty. Tyto experimenty jsou porovnávány na základě několika metrik, které v sobě zahrnují jak rychlost načtení stránky, tak interakci uživatele, konverzní poměr a časovou náročnost celé implementace. Pro ověření, zda tyto metriky ovlivňují konverzní poměr bylo využito lineární regrese. V práci je dále popsáno propojení nástrojů Google Optimize a Google Analytics.
Klíčová slova: Google Optimize; A/B testování; Rychlost načítání
Název práce: The influence of Google Optimize on the conversion rate
Autor(ka) práce: Půlpán, Václav
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Máša, Petr
Oponenti práce: Zbořil, Martin
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with website optimization. It describes the main concepts of web analytics and explains approaches to data collection and analysis. The paper presents a recommended procedure for creating optimization tests, including the whole life cycle of these tests. The main goal of this work is to quantify the impacts of individual implementations of A / B tests created with the Google Optimize tool on the conversion rate. This goal is achieved by comparing all available Google Optimize implementations across multiple websites and online stores where individual experiments have been created. These experiments are compared on the basis of five metrics, which include both page load time and user interaction, conversion rate, and implementation time. Linear regression was used to verify that these metrics affect the conversion rate. The work also describes the connection of Google Optimize and Google Analytics.
Klíčová slova: Google Optimize; Loading speed; A/B testing

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Znalostní a webové technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačního a znalostního inženýrství

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 11. 4. 2018
Datum podání práce: 3. 5. 2019
Datum obhajoby: 4. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/65741/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: