Odezva sociální reklamy organizace Člověk v tisni

Název práce: Odezva sociální reklamy organizace Člověk v tisni
Autor(ka) práce: Bortnyaeva, Alexandra
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Vondra, Zdeněk
Oponenti práce: Bedřichová, Petra
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V současné době se věnuje velká pozornost otázkám ohledně místa a role sociální reklamy v životě společnosti. Potřeba řešit sociální problémy ve světě zvyšuje význam tohoto typu reklamy a klade úkoly pro její další rozvoj. Hlavním tématem této práce je zjištění toho, jak vnímají sociální reklamu vysokoškolští studenti. Aby odhad názorů studentů byl konkretizován, byl vybrán známý příklad sociální marketingové kampaní "Češi, děkujem". Tato kampaň probíhala v listopadu roku 2017 a byla velmi populární mezi českou populací. Práce porovnává očekávání a pocity tvůrců této reklamy s reálnou reakcí společnosti. Pro snadnější pochopení tématu a výsledků práce je na začátku teoretická část, která se skládá ze druhé a třetí kapitoly. V této části čtenář má možnost zjistit, co to vůbec sociální reklama je, jaké plní funkce, jaké má zvláštnosti, a kdo takový typ reklamy obecně zadává a financuje.Jestliže chceme poznat názory lidí, je potřeba provést dotazování, proto byl proveden kvalitativní výzkum v podobě krátkých rozhovorů s vysokoškolskými studenty různých oborů, aby další závěr co nejvíce odpovídal realitě. Je zřejmé, že sociální reklama má vliv na formování společensky významných hodnot ve společnosti, ale problém je v tom, že její tvorba neuskuteční stále a často bez ohledu na vlastností chování a povahy cílové skupiny, pro kterou tato reklama je. Přínosem této práce je , že poznáme, jak určitou reklamu vnímá určitá generace, a jestli opravdu může reklama donutit se zabývat důležitým sociálním problémem, na který klade důraz.
Klíčová slova: Nezisková organizace,; sociální marketingová kampaň; vysokoškolští studenti; reklamní agentura; sociální reklama
Název práce: Response to social advertising from organization People in need
Autor(ka) práce: Bortnyaeva, Alexandra
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Vondra, Zdeněk
Oponenti práce: Bedřichová, Petra
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Nowadays so much attention is paid to questions regarding mission and role of social advertising in public life. The wide range of issues faced by modern society as well as accessibility of mass media makes this type of advertising extremely important and determines its further development. The goal of this thesis is to find out how social advertising is perceived by college students.For the purpose of the study I've chosen a well-known social marketing campaign "Czechs, thank you". This campaign was conducted in November 2017 and was very popular among the Czech population. The study compares the expectations and feelings of the creators of this advertisement to the actual perception of my focus group - college students.The chapters two an three are devoted to the general concept of social advertising - the reader has an opportunity to find out what social advertising means, what function it has to fulfill, which features it has, who normally initiates this type of advertising and how it is financed. If we want to get to know the views of people we need to ask people, therefore I conducted a qualitative research in the form of short interviews with college students from different faculties. So, the conclusion of the study reflects a real life experience.It is obvious that social advertising has an influence on the formation of socially important values in the society. However in many cases it misses lasting effect as the ad is created on an ad hoc basis and doesn’t fully appreciate behavioral habits of the target group. The value of this thesis is that it gives an understanding of how a particular social campaign is perceived by particular generation and if such an ad can really make people think of the social issue that is being raised.
Klíčová slova: Advertisement agency; college students; nonprofit organization; social advertisement; social marketing campaign

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Multimédia v ekonomické praxi
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra multimédií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 8. 2. 2019
Datum podání práce: 6. 5. 2019
Datum obhajoby: 13. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68890/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: