Strategická analýza divize beauty care firmy Henkel

Název práce: Strategická analýza divize beauty care firmy Henkel
Autor(ka) práce: Nowak, Tom
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Machek, Ondřej
Oponenti práce: Krause, Josef
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce se zabývá strategickou analýzou divize beauty care firmy Henkel. Cílem této práce je na základě strategické analýzy podniku navrhnout takovou strategii, která by této divizi zajistila růst tržeb a lepší postavení na trhu. V teoretické části jsou vysvětleny nejdůležitější strategické pojmy, metody a nástroje použité v této práci. V praktické části je nejprve provedena analýza vnějšího okolí podniku pomocí PEST analýzy a Porterovy analýzy pěti sil. Dále je provedena analýza odvětví s důrazem na konkurenci. K analýze vnitřních zdrojů podniku je využita VRIO analýza a portfolio divize je zhodnoceno pomocí BCG matice. Výsledky získané díky těmto analýzám jsou shrnuty ve SWOT analýze, ze které vychází doporučení a návrhy strategie.
Klíčová slova: Strategická analýza; makrookolí; mikrookolí; péče o krásu
Název práce: Strategic analysis of Henkel’s beauty care division
Autor(ka) práce: Nowak, Tom
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Machek, Ondřej
Oponenti práce: Krause, Josef
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This thesis deals with strategic analysis of Henkel’s beauty care division. The aim of the thesis is to suggest such strategy that ensures revenue growth and improves the firm’s market position. The theoretical part defines the most important strategic concepts, methods and tools used in this thesis. The external environment is analyzed in the practical part using the PEST analysis and Porter’s five forces analysis. Furthermore an analysis of the industry is carried out with an emphasis on the competition. VRIO analysis is used to analyze internal environment and the division’s portfolio is evaluated by BCG matrix. All the results are then summarized using SWOT analysis and used to obtain recommendations and strategy proposals.
Klíčová slova: strategy analysis; external environment; internal environment; beauty care

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 10. 2018
Datum podání práce: 9. 5. 2019
Datum obhajoby: 6. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67445/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: