Analýza bariér využití e-sportu v marketingové komunikaci firem

Název práce: Analýza bariér využití e-sportu v marketingové komunikaci firem
Autor(ka) práce: Dudek, Jan
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kubaš, Mario
Oponenti práce: Hanzlík, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
V posledních několika letech je e-sport celosvětově velmi rychle rostoucím fenoménem, který sledují stovky milionů lidí na celém světě. V době, kdy je v digitálním prostoru kvůli ad-blockerům stále těžší zasáhnout cílové publikum, tak vzniká další potenciální kanál pro marketingovou komunikaci firem. Zatím se v e-sportu angažují především endemické firmy, tedy firmy, které vyrábí hardware případně software. V diplomové práci je zkoumán postoj společností k tomuto oboru. Zaměřuje se zejména na společnosti, pro které prostředí e-sportu není přirozené. Především se zajímám o to, jaké jsou jejich bariéry ve využívání tohoto kanálu pro svojí komunikaci. Z výsledků kvalitativního výzkumu vyplývá, že hlavní bariérou je obecná neznalost prostředí e-sportu a nedostatek dat o cílové skupině. V závěru práce proto navrhuji následný výzkum, který by svými výsledky tyto bariéry mohl pomoci překonat.
Klíčová slova: E-sport; marketing; videoherní průmysl; komunikační mix
Název práce: Analysis of barriers in using e-sport as a communication channel for companies
Autor(ka) práce: Dudek, Jan
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kubaš, Mario
Oponenti práce: Hanzlík, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
In recent years, e-sport is globally rapidly growing phenomena, which is followed by hundreds of million people around the World. In time, when reaching to brand audience is harder than ever because of ad-block usage, there is a new channel for marketing communication with great potential. So far, mainly endemic companies, meaning companies, that produce and sell hardware and software are present in e-sport. This thesis analyses, whether e-sport is interesting for non-endemic companies as well. My interest is mainly focused on barriers that stop these companies in using e-sport as their communication channel. My qualitative research suggests, that the main barrier is general lack of knowledge of the e-sport ecosystem and lack of information about e-sport audience. As a result of my work, I suggest further quantitative research, that would help overcome these barriers.
Klíčová slova: E-sport; marketing; videogaming industry; communication mix

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra Arts managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 6. 2018
Datum podání práce: 9. 5. 2019
Datum obhajoby: 17. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66472/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: