Vliv dětí na nákupní chování rodičů

Název práce: Vliv dětí na nákupní chování rodičů
Autor(ka) práce: Holovský, Jan
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Smrčková, Gabriela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato diplomová práce se zaměřuje na nákupní a spotřební chování rodiny. Pozornost věnuje především tomu, zda může dítě ovlivnit své rodiče v jejich nákupním rozhodování a jakým způsobem. Dále věnuje pozornost jednotlivým produktovým kategoriím a zkoumá, u kterých je se vliv dětí projevuje výrazněji. V teoretické části práce jsou rozebrány pojmy, které souvisí se spotřebním chováním a nákupním procesem. Zabývá se také právním hlediskem cílené komunikace vůči dětem. V praktické části se práce věnuje analýze sekundárních dat z projektu MML-TGI a několika studiím, které se problematikou vlivu dětí na nákupní chování rodičů zabývají. V rámci praktické části této práce byla rovněž analyzována primární data z dotazníkového šetření.
Klíčová slova: vliv dětí; produktové kategorie; nákupní proces; rodinný nákup; spotřební chování
Název práce: The influence of children on parents‘ buying behavior
Autor(ka) práce: Holovský, Jan
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zamazalová, Marcela
Oponenti práce: Smrčková, Gabriela
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This diploma thesis is focused on the shopping and consumer behavior of the family. The attention is primarily focused on the fact whether children can influence their parents in their purchasing decisions and how. Furthermore, it pays attention to several product categories and examines where the children influence is more significant. In the theoretical part of the thesis, the concepts related to consumer behavior and purchasing process are discussed. It also focuses on the legal aspects of targeted communication on children. In the practical part, the thesis deals with the analysis of the secondary data from the project MML-TGI and several studies that are related to the issue of the influence of the children on shopping behavior of parents. The primary data from questionnaire survey are also analyzed within the practical part of this thesis.
Klíčová slova: influence of children; consumer behavior; purchasing process; family purchase; product categories

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 5. 2018
Datum podání práce: 9. 5. 2019
Datum obhajoby: 11. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66090/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: