Modifikace kupního rozhodování spotřebitele na trhu tabulkových čokolád

Název práce: Modifikace kupního rozhodování spotřebitele na trhu tabulkových čokolád
Autor(ka) práce: Mlýnek, Marian
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem této diplomové práce je zjistit podobu kupního rozhodovacího procesu a navržení marketingové orientace v souladu s danými zjištěními. Práce probíhala ve dvou rovinách, kde prvně byly použity data výzkumu MML-TGI, které byly pomocí softwaru Data Analyzer analyzovány. Zde byly použity metody jako kontingenční tabulka, faktorová analýza a shluková analýza. Po vyhodnocení proběhlo vlastní šetření formou dotazníku, jehož cílem bylo porovnání výsledků se sekundárními daty. Výsledky vlastního výzkumu byly poté analyzovány pomocí programu PASW Statistics, kde byla vyhotovena faktorová analýza, shluková analýza, frekvenční analýza a také křížové tabulky. Práce dospěla k závěru, že spotřebitelé na trhu tabulkových čokolád nemají stejný kupní rozhodovací proces. Ve výsledku sekundární data odhalily 4 segmenty na trhu tabulkových čokolád. Vlastní šetření poté přišlo se čtyřmi a jedním malým segmentem. Obě verze segmentů však měly mnoho společných i rozdílných faktorů.
Klíčová slova: MML-TGI data ; segmentace trhu; trh tabulkových čokolád; kupní rozhodovací proces
Název práce: Modification of consumer's buying decision process on table chocolate market
Autor(ka) práce: Mlýnek, Marian
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Stříteský, Václav
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Aim of this diploma thesis is to find out form of buying decision process and suggest marketing orientation according to discovered findings. The diploma thesis can be divided into two parts, where in the first part were used data from MML_TGI survey, which were analyzed with aid of Data Analyzer computer software. Contingency tables, factor analysis and cluster analysis were used here. After evaluation, own questionnaire survey took place. Goal of this own survey was to compare results to secondary data results. Results from own survey were afterwards analyzed with help of PASW Statistics computer software where factor analysis, cluster analysis, frequency analysis and crosstables were used. In the end diploma thesis came to conclusion there is not one single buying decision process for all table chocolate users. Secondary data uncovered four segments on table chocolate market. Own questionnaire survey discovered four normal segments and one much smaller segment in comparison with others. Segments from both results had many different factors and also many factors in common with each other.
Klíčová slova: buying decision process; market segmentation; MML-TGI data; chocolate bar market

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 6. 12. 2018
Datum podání práce: 10. 5. 2019
Datum obhajoby: 11. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67964/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: