Efekt hodnocení prodejců na finální ceny v aukcích na eBay.com

Název práce: Efekt hodnocení prodejců na finální ceny v aukcích na eBay.com
Autor(ka) práce: Pernický, Tomáš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Miklánek, Tomáš
Oponenti práce: Cingl, Lubomír
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato práce si klade za cíl analýzu vlivu hodnocení prodejce na jeho výsledné ceny v aukčníchformátech auction a buy it now na eBay. Pro tyto účely byla extrahována data o 103 239ukončených aukcích mobilních telefonů od unikátních prodejců. Modelem regresnídiskontinuity byl zkoumán průměrný lokální efekt na hranici zlomu s hodnocením prodejce100 %. Z empirické analýzy vyplynuly dva hlavní závěry. Za prvé, zvýšení celkového počtuhodnocení prodejce o 1 % zvyšuje průměrné ceny aukcí o 0,011–0,015 % u formátu buy it nowa o 0,017–0,03 % u formátu auction. Tento výsledek je statisticky signifikantní a robustníkolem dalších fokálních bodů. Za druhé, prodejci s procentuálním hodnocením 100 % získávajíve formátu buy it now v průměru o 0,95–3,47 % nižší vítězný příhoz, ale naopak ve formátuacution o 6,15–11,62 % vyšší než kontrolní skupina s nižším hodnocením o jeden procentníbod. Marginální zvýšení hodnocení prodejce však v tomto případě není dostatečně robustní,aby se dalo generalizovat jako dokázaný efekt.
Klíčová slova: internetové aukce; eBay; reputace
Název práce: The effect of reputation on final selling prices on eBay
Autor(ka) práce: Pernický, Tomáš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Miklánek, Tomáš
Oponenti práce: Cingl, Lubomír
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This paper examines the impact of seller ́s reputation on auction price per buy it now andauction format on eBay. For this purpose, data set with 103 239 unique sold auctions of mobilephones was extracted. Using regression discontinuity design, average treatment effect wasestimated around threshold value given by 100 % reputation score. Two main conclusions werereached. Firstly, increasing total feedback score by 1 % leads to average increase in auctionprice by 0,011–0,015 % in auction format buy it now and about 0,017–0,03 % in auction. Thisfinding was robust across models with different focal points. Secondly, sellers with 100 %percentage score receive on average 0,95–3,47 % smaller final bid in buy it now format, butabout 6,15–11,62 % higher winning bid in auction compared to the control group with onepercentage point lower score. Marginal increase in seller ́s score is not enough robust to beconsidered as general finding.
Klíčová slova: eBay; reputation; online auctions

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomie a hospodářská správa/Ekonomická analýza
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Národohospodářská fakulta
Katedra: Katedra ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 15. 10. 2018
Datum podání práce: 10. 5. 2019
Datum obhajoby: 13. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67353/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: