Marketingový význam body image u generace Y

Název práce: Marketingový význam body image u generace Y
Autor(ka) práce: Dušáková, Markéta
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá významem body image v marketingu pro generaci Y. Hlavním cílem práce je zjistit, zda a jakou roli hraje body image v marketingu zaměřeném na generaci Y. Dílčími cíli je identifikovat význam body image pro tuto cílovou skupinu a určit rozdíl ve vztahu k body image mezi jednotlivými příslušníky této generace. Dále je dílčím cílem analyzovat využití a podoby body image v reklamních sděleních a odvodit návrhy na uplatnění v marketingové komunikaci. Těchto cílů je dosaženo pomocí tří základních metodických postupů. Nejprve je zpracována obsahová analýza reklamních sdělení a poté je provedena segmentace generace Y na základě analýzy dat MML-TGI. Tyto metody doplňuje vlastní dotazníkové šetření, díky kterému je možné ještě blíže charakterizovat cílovou skupinu. Základním zjištěním je vysoká důležitost vzhledu pro generaci Y a také zjištění, že postavy vreklamách přibližně odpovídají ideálu generace Y. Ten se ale liší od reálných postav představitelů této generace.
Klíčová slova: generace Y; body image; obsahová analýza; MML-TGI; segmentace
Název práce: Marketing significance of body image for generation Y
Autor(ka) práce: Dušáková, Markéta
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Koudelka, Jan
Oponenti práce: Černá, Jitka
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Master thesis seeks for determination of marketing significance of body image for generation Y. Primary target is to identify if and what part plays body image in marketing, oriented to generation Y. Secondary target is to identify significance of body image for this target group and determine a difference in relationship of body image between members of this generation. Next secondary aim is to analyze application and forms of body image in commercials and table proposals for marketing communication. There are using three basic methods to reach these targets. At first there is content analysis of commercials and then segmentation of generation Y based on data analysis MML-TGI. This is refilled with separate questionnaire survey, which helps to describe target group in more detail. Main finding is that there is high importance of body image for generation Y and the fact that people in commercials bear a resemblance to ideal of beauty for generation Y. However the reality of their look differs from the ideal.
Klíčová slova: body image; generation Y; content analysis; MML-TGI; segmentation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 10. 10. 2017
Datum podání práce: 10. 5. 2019
Datum obhajoby: 18. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63648/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: