Vliv předkampaně na úspěšnost crowdfundingových projektů

Název práce: Vliv předkampaně na úspěšnost crowdfundingových projektů
Autor(ka) práce: Makovský, David
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Svobodová, Ivana
Oponenti práce: Mísař, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá předkampaní u projektů, které využívají komunitní financování – crowdfunding. Ten se v dnešní době staví na stejnou úroveň, jako jsou další nebankovní služby na získání finančních prostředků. V práci je představen pojem crowdfunding, je popsána jeho stručná historie a jeho rozdělení na čtyři základní modely. Dále jsou rozvedeny nejznámější zástupci těchto modelů. Na základě rozhovorů s tvůrci jsou analyzované čtyři proběhlé kampaně za účelem zjistit skutečný stav jejich předkampaně a následně jsou tyto výsledky interpretovány do faktorů, které ovlivňují úspěch či neúspěch crowdfundingové kampaně. Na základě těchto faktorů byl navržen postup předkampaně, který zvyšuje šanci na úspěch u nových projektů.
Klíčová slova: Crowdfunding; Předkampaň; Kickstarter; Backer
Název práce: The influence of pre-launch campaign on the success of crowdfunding projects
Autor(ka) práce: Makovský, David
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Svobodová, Ivana
Oponenti práce: Mísař, Jan
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with pre-campaigns for projects that use community financing – crowdfunding. Nowadays, it is on the same level as other non-bank funding services. In this thesis, the concept of crowdfunding is introduced, its brief history is described and its division into four basic models. Furthermore, the most famous representatives of these models are elaborated. Based on interviews with the creators, four campaigns are analysed in order to determine the actual state of their pre-launch campaign and these results are then interpreted into factors that influence the success or failure of the crowdfunding campaign. Based on these factors, a pre-launch campaign procedure was designed to increase the chances of success for new projects.
Klíčová slova: Kickstarter; Crowdfunding; Pre-launch campaign; Backer

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra podnikání

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 12. 2018
Datum podání práce: 12. 5. 2019
Datum obhajoby: 10. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68072/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: