Web 2.0 a jeho vliv na podnikání

Název práce: Web 2.0 a jeho vliv na podnikání
Autor(ka) práce: Vachovec, Milan
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Donát, Jiří
Oponenti práce: Tůma, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce Web 2.0 a jeho vliv na podnikání seznamuje zájemce v první kapitole s konceptem Web 2.0 a jeho vlastnostmi. Vzhledem k tomu, že tento pojem je do určité míry stále kontroverzní, věnuje se pozornost v následující kapitole rovněž otázce, zda-li je Web 2.0 pouze marketingový označení (buzzword) či pojem s reálným obsahem. Ve třetí kapitole jsou na příkladech konkrétních webových aplikací a služeb ilustrovány oblasti, ve kterých se nový Web úspěšně etabloval. Tito zástupci jsou do určité míry vlajkovými loďmi Webu 2.0 a pro mnoho lidí s tímto termínem splývají. Práce se také zabývá možnosti komerčního využití Web 2.0 aplikací. Jelikož o Webu 2.0 se mluví několik let a za tuto dobu, po které existují i příslušné služby, se již stačil projevit vliv těchto nových Webů na podnikání. Právě možným dopadům na vybraná odvětví se zabývá předposlední kapitola. Obsahem závěrečné kapitoly je zamyšlení, jakým směrem se bude Web vyvíjet v následujících letech. Stranou nezůstaly ani sociální otázky, spjaté s bouřlivým rozvojem Internetu a Webu 2.0.
Klíčová slova: podnikání; sdílení; obsah; uživatelé; wiki; Wikipedia; Google; blog; Internet; Web 2.0
Název práce: Web 2.0 and its impact on business
Autor(ka) práce: Vachovec, Milan
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Donát, Jiří
Oponenti práce: Tůma, Pavel
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis Web 2.0 and its impact on business introduces the Web 2.0 concept and its characteristics in the first chapter. Owing to the fact that Web 2.0 is still a controversial theme to a certain extent, the following chapter is focused on the question, whether Web 2.0 is only a marketing label (buzzword) or a conception with a real content. In the third chapter there are examples of concrete web applications and services, which illustrates the areas, where the new Web is successfully established. These representatives are Web 2.0 flagships to a certain degree and for many people synonymous with this term too. The thesis is also concerned with the possibilities of commercial Web 2.0 usage. Web 2.0 has been discussed for several years and since relevant services have been in existence, there have been visible impacts of those new Webs on business. The last but one chapter deals with its possible impacts on selected areas of business. The content of the last chapter is a contemplation on how the Web is going to develop in the next years. There are also discussed social questions connected with quick development of the Internet and Web 2.0.
Klíčová slova: business; sharing; content; users; blog; Internet; Web 2.0; wiki; Wikipedia; Google

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 1. 1. 2007
Datum podání práce: 1. 1. 2008
Datum obhajoby: 3. 9. 2008
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/10225/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: