Pracovní motivace generace Z

Název práce: Pracovní motivace generace Z
Autor(ka) práce: Fuska, Michal
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Černá, Daniela
Oponenti práce: Legnerová, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá očekáváním a preferencemi generace Z od pracovního trhu. Inspirací pro vznik práce je vstup této generace do pracovního prostředí a publikování nových teorií v oblasti motivace a leadershipu, které by firmy měli reflektovat při vedení týmů mladých lidí. Mezi nejvýznamnější zdroje, na kterých je práce postavena, patří publikace od Petra Ludwiga a Daniela Pinka. Metodika výzkumu je založená na osobních rozhovorech s manažery týmů složených ze zástupců generace Z, a s pracovníky v oblasti lidských zdrojů, zároveň na dotazníku zaměstnanců z generace Z. V závěru výzkumu jsou porovnány výsledky z teorie, rozhovorů a dotazníku. Mezi nejvýznamnější potřeby generace Z patří mentoring ze strany vedoucího, rozvoj osobnosti a flexibilní pracovní úvazky. Práce může být skvělým podkladem pro manažery ve firmách, kteří tým mladých lidí vedou, neboť je k tomuto účelu i určena.
Klíčová slova: Generace Z; Motivace; Leadership; Osobnost
Název práce: Work motivation of generation Z
Autor(ka) práce: Fuska, Michal
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Černá, Daniela
Oponenti práce: Legnerová, Kateřina
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The bachelor thesis is concerned with expectations and preferences of generation Z to the labor market. The inspiration for the creation of the thesis is the entry of this generation into the working enviroment and publication of new theories in the field of motivation and leadership that companies should reflect in leading teams of young people. The most important sources on which the thesis is based include publication by Petr Ludwig and Daniel Pink. The research methodology is based on personal interviews with team managers composed of Generation Z representatives, human resources workers and questionnaire survey among Generation Z employees. In conclusion are compared the results of the theory, interviews and questionnaire survey. The most important needs of the Z generation are mentoring by the leader, personality development and flexible working hours. The thesis can be a great groundwork for managers in companies that lead a team of young people, as it is intended for that purpose.
Klíčová slova: Personality; Generation Z; Motivation; Leadership

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra personalistiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 4. 1. 2019
Datum podání práce: 13. 5. 2019
Datum obhajoby: 5. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68174/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: