-

Název práce: The influence of smartphone colour palettes on consumers’ attitudes and purchase intentions
Autor(ka) práce: Maier, Alissa
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Karlíček, Miroslav
Oponenti práce: Keprta, Jan
Jazyk práce: English
Abstrakt:
Despite its importance, the concept of colour is not widely understood in marketing. This thesis establishes conventionally, and unconventionally coloured smartphone lines based on desk research. The influence of these smartphone colour palettes on consumers’s attitudes to the visual appeal of the product line, the brand personality with regards to originality, the brand itself, and purchase intention were then researched. Four hypotheses were tested on a sample of 101 subjects. The results demonstrated that smartphone colour palettes have significant impacts on consumers’ attitudes and on their purchase intentions. Finally, colour strategies for incumbent and new market players based on the results are presented.
Klíčová slova: smartphones; colour; product marketing
Název práce: -
Autor(ka) práce: Maier, Alissa
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Karlíček, Miroslav
Oponenti práce: Keprta, Jan
Jazyk práce: English
Abstrakt:
-
Klíčová slova: -; -; -

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/International Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra marketingu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 13. 11. 2017
Datum podání práce: 13. 5. 2019
Datum obhajoby: 7. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/63843/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: