Analýza konkurence firmy Alza.cz

Název práce: Analýza konkurence firmy Alza.cz
Autor(ka) práce: Lachman, Jaroslav
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Soukupová, Jana
Oponenti práce: Pravdová, Klára
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem práce je analyzovat konkurenci společnosti Alza.cz. Toho je dosaženo skrze analýzu samotné firmy, B2C e-commerce trhu a konkurentů na trhu. Práce využívá kvantitativní i kvalitativní výzkum. Jsou analyzovány sekundární data, jak o trhu, Alze, tak i největších konkurentech. Krom toho je součástí práce polo-strukturovaný rozhovor s místopředsedou představenstva společnosti Alza.cz. Nejprve je analyzováno vnější prostředí, počínaje makroprostředím, následované mikroprostředím. Analýza vnitřního prostředí slouží k nalezení konkurenčních výhod. SWOT a BCG matice následují po zmíněných analýzách. Závěr obsahuje shrnutí konkurenčních výhod, mezi které historicky patřily nízké ceny, skladová dostupnost a holešovický showroom. Nyní mezi konkurenční výhody patří hlavně síla značky, široké portfolio produktů a služby, které Alza.cz nabízí. Závěr také obsahuje doporučení do budoucna.
Klíčová slova: SWOT; e-commerce; Porterova analýza pěti sil; Analýza konkurence
Název práce: Competitive analysis of company Alza.cz
Autor(ka) práce: Lachman, Jaroslav
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Soukupová, Jana
Oponenti práce: Pravdová, Klára
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of the thesis is to analyze the competition of the company Alza.cz. This is achieved through the analysis of the company itself, B2C e-commerce market and competitors in the market. The thesis uses quantitative and qualitative research. Secondary data are analyzed, on the market, company Alza.cz and the biggest competitors. In addition, the work includes a semi-structured interview with Deputy Chairman of the Board of Directors of Alza.cz. First, the external environment is analyzed, starting with the macroenvironment, followed by microenvironment. Analysis of the internal environment serves to find competitive advantages. The SWOT and BCG matrices follow the above analyzes. The conclusion contains a summary of competitive advantages, which historically included low prices, stock availability and the Holešovice showroom. Nowadays, the competitive advantages include brand strength, a broad portfolio of products and services that Alza.cz offers. The conclusion also contains recommendations for the future.
Klíčová slova: Competitive analysis; e-commerce; SWOT; Porter five forces

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra manažerské ekonomie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 7. 11. 2018
Datum podání práce: 14. 5. 2019
Datum obhajoby: 14. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/67673/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: