Analytické CRM v bankovnictví

Název práce: Analytické CRM v bankovnictví
Autor(ka) práce: Nebřenský, Aleš
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Ing. Petr Matuštkí, NESS,
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou aplikace technologií a nástrojů Business Intelligence pro podporu analytických, plánovacích a kontrolních činností pracovníků komerčních bank ve sférách komunikace se zákazníky, prodeje produktů novým i stávajícím zákazníkům, servisu a podpory zákazníkům. Cílem práce je podat komplexní pohled na problematiku analytického CRM v bankovnictví, analyzovat podstatné aspekty řešení a navrhnout funkce, procesy a data odpovídající principům podnikání komerčních bank. Teoretický rámec diplomové práce se zaměřil na strategii řízení vztahů se zákazníky, základní principy vztahového marketingu, analýzu stavu a vývojových tendencí v oblasti Customer Intelligence a vymezení základních principů aplikací IS/ICT využívaných pro implementaci CRM strategie. Navazující část práce se věnuje aktuálním trendům českého bankovního trhu, bankovním činnostem a aplikační architektuře IS/ICT komerčních bank. Hlavní část práce se soustředí na analýzu a návrh funkcí, procesů a datových oblastí analytického CRM. Z provedené analýzy vyplývá doporučení implementovat funkce pro odhad sklonu zákazníka k nákupu produktu jako vhodný technologický nástroj pro řízení akvizice zákazníků a pro výběr zákazníků do přímých marketingových kampaní. Podobně funkce analytického CRM poskytující pravděpodobnost odchodu zákazníka může přinášet důležitou přidanou hodnotu pro aktivity bank zaměřené na udržení zákazníků.
Klíčová slova: segmentace zákazníků; udržení zákazníků; sklon zákazníka k nákupu; aplikace dolování dat; Customer Intelligence; CRM
Název práce: Analytical CRM in banking
Autor(ka) práce: Nebřenský, Aleš
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Pour, Jan
Oponenti práce: Ing. Petr Matuštkí, NESS,
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The thesis studies the topic of Business Intelligence applications specialized to enhance the analytical, planning and control capabilities of commercial banks in areas such as marketing, sales and customer care. The goal of the diploma work is to give a complex view on analytical CRM in the context of banking industry, to analyze the solution from different perspectives and to design functions, processes and data corresponding to a business model of commercial banking. The theoretical part of the work investigates the customer relationship management strategy, general principles of relationship marketing, current situation in the area of Customer Intelligence and keystones of IS/ICT applications which are applicable to implement the CRM strategy. The following chapters deal with the actual development in Czech banking industry, banking activities and IS/ICT application architecture in the context of banking industry. The main part of the work is focused on analysis and design of functions, processes and data of analytical CRM in the context of banking industry. The results of the analysis suggest implementing a propensity to buy model as an analytical CRM function applicable to manage customer acquisition and customer selection for direct marketing campaigns. Similarly, a function providing the probability of customer churn can be of great value for activities aimed at customer retention. The thesis contributes to the existing literature by designing input variables for propensity to buy modeling, customer retention modeling and customer segmentation. Additionally, the work introduces process models which define the main steps of data analysis and also the performance metrics for these processes. Finally, the part dedicated to data principles of analytical CRM contributes by designing key customer data aggregations and by analyzing different possibilities of data layer integration within the IS/ICT architecture of commercial banks.
Klíčová slova: customer segmentation; customer retention modeling; propensity to buy modeling; data mining applications; CRM; Customer Intelligence

Informace o studiu

Studijní program / obor: Aplikovaná informatika/Informační systémy a technologie
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta informatiky a statistiky
Katedra: Katedra informačních technologií

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 6. 2008
Datum podání práce: 1. 9. 2008
Datum obhajoby: 4. 9. 2008
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/10244/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: