Specifika marketingu rodinných firem

Název práce: Marketing rodinných firiem
Autor(ka) práce: Mačanga, Ondrej
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kubíček, Aleš
Oponenti práce: Kolouchová, Daniela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom tejto práce je priniesť viac svetla a znalostí do problematiky marketingu rodinných firiem primárne pre české a slovenské rodinné firmy, ale zároveň aj pre akademikov a študentov pre ďalší výskum. V metodickej časti sú stanovené štyri výskumné otázky. Pre získanie odpovedí na otázky bola využitá kvalitatívna metóda výskumu vo forme viacnásobnej prípadovej štúdie na vzorku štyroch rodinných firiem. Rodinné firmy z výsledkov tejto práce môžu reálne profitovať v praxi pri lepšom a efektívnejšom riadení svojich marketingových aktivít. Výsledky práce poukazujú na to , že pre rodinné firmy je branding kľúčovým prvkom a vysvetľujú aké sú vhodné spôsoby brandingu. Z práce tiež vyplýva, že malé rodinné firmy disponujú často len obmedzenými marketingovými znalosťami a je pre nich vhodné siahnuť po externej pomoci. Práca tiež prináša zistenia radikálnych zmien v marketingu firiem pri zapojení sa druhej generácie do podnikania.
Klíčová slova: Marketing; Branding; Rodinné firmy
Název práce: Specifika marketingu rodinných firem
Autor(ka) práce: Mačanga, Ondrej
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Kubíček, Aleš
Oponenti práce: Kolouchová, Daniela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem této práce je přinést více světla a znalostí do problematiky marketingu rodinných firem primárně pro české a slovenské rodinné firmy, ale zároveň i pro akademiky a studenty pro další výzkum. V metodické části jsou stanoveny čtyři výzkumné otázky. Pro získání odpovědí na otázky byla využita kvalitativní metoda výzkumu ve formě vícenásobné případové studie na vzorku čtyř rodinných firem. Rodinné firmy z výsledků této práce mohou reálně profitovat v praxi při lepším a účinnějším řízením svých marketingových aktivit. Výsledky práce poukazují na to, že pro rodinné firmy je branding klíčovým prvkem a vysvětlují jaké jsou vhodné způsoby brandingu. Z práce také vyplývá, že malé rodinné firmy disponují často jen omezenými marketingovými znalostmi a je pro ně vhodné sáhnout po externí pomoci. Práce také přináší zjištění radikálních změn v marketingu firem při zapojení se druhé generace do podnikání.
Klíčová slova: Rodinné firmy; Marketing; Branding
Název práce: Marketing of Family Business
Autor(ka) práce: Mačanga, Ondrej
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Kubíček, Aleš
Oponenti práce: Kolouchová, Daniela
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Marketing of family business is so far explored very insufficiently and the aim of this thesis is to help Slovak and Czech family businesses better understand this phenomenon. It is also targeted to academics and students in order to extend research in this field and to inspire them for further research. Four research questions are stated in methodical section. Qualitative research method, particularly exploratory case study, was used in order to answer these questions. Four family businesses were selected as case studies. Results of this research can help other family businesses to realize their marketing more effectively. Main results focus on importance of branding in family business, what is the best way to build a brand, problems with marketing expertise in family business and changes in marketing when next generation joins a family business.
Klíčová slova: Family business; Marketing; Branding

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra strategie

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 1. 2018
Datum podání práce: 15. 5. 2019
Datum obhajoby: 6. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/65376/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: