Inovace v pojištění

Název práce: Inovácie v poistení
Autor(ka) práce: Komarnícka, Lucia
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Ducháčková, Eva
Oponenti práce: Vyskočil, Michal
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Táto bakalárska práca sa zaoberá témou Inovácií v poistení, pričom sleduje vývoj pojmu inovácia ako takého, pozvoľna predstavuje prierez významu tohto pojmu v ekonomickej sfére a ponúka bližší a špecifickejší pohľad na jeho význam v poistení. Úlohou tejto práce je taktiež vymedziť a predstaviť okolnosti, ktoré k potrebe inovácie v poistení prispievajú a predstaviť oblasti, pre ktoré sú inovácie kľúčovým elementom pre udržanie konkurencieschopnosti, či udržanie stávajúcich alebo prilákanie nových klientov v reakcii na ich neustále meniace sa preferencie. V neposlednom rade práca bližšie predstavuje päť kľúčových inovácií v rámci poistných produktov, Smart home a Smart health poistenie, Telematics poistenie vozidla, ale taktiež poistenia založené na špeciálnych digitálnych platformách ako Peer-to-peer poistenie a poistenie On-demand. Teoretický základ tejto práce dopĺňa vyhodnotenie dotazníkového prieskumu zameraného na cieľovú skupinu mileniálov, ľudí narodených medzi rokom 1978 až 2000, za účelom zistenia ich ochoty a záujmu o zriadenie inovatívnych poistných produktov a ich dôveryhodnosti.
Klíčová slova: inovácia; poistenie; inovačný proces; InsurTech; poistný produkt; digitalizácia; automatizácia; Smart home; Smart health; Telematics; Peer-to-peer; On-demand
Název práce: Innovations in insurance
Autor(ka) práce: Komarnícka, Lucia
Typ práce: Bachelor thesis
Vedoucí práce: Ducháčková, Eva
Oponenti práce: Vyskočil, Michal
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
This bachelor thesis deals with the topic of Innovations in Insurance, while following the development of the term innovation as such, it gradually represents a cross-section of the meaning of this term in the economic sphere and offers a closer and more specific view of its importance in insurance. It is also the task of this work to define and present the circumstances that contribute to the need for innovation in insurance and to present areas for which innovation is a key element in maintaining competitiveness or maintaining existing or attracting new clients in response to their constantly changing preferences. Last but not least, the work introduces five key innovations in insurance products, Smart home and Smart health insurance, Telematics car insurance, but also insurance based on special digital platforms such as Peer-to-peer insurance and On-demand insurance. The theoretical basis of this work is supplemented by an evaluation of a questionnaire survey focused on the target group of Millenials, people born between 1978 and 2000, in order to determine their willingness and interest in purchasing an innovative insurance product and to determine its credibility.
Klíčová slova: innovation; insurance; innovation process; InsurTech; insurance product; digitalization; automation; Smart home; Smart health; Telematics; Peer-to-peer; On-demand
Název práce: Inovace v pojištění
Autor(ka) práce: Komarnícka, Lucia
Typ práce: Bakalářská práce
Vedoucí práce: Ducháčková, Eva
Oponenti práce: Vyskočil, Michal
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem Inovací v pojištění, přičemž sleduje vývoj pojmu inovace jako takového, pozvolna představuje průřez významu tohoto pojmu v ekonomické sféře a nabízí bližší a specifičtější pohled na jeho význam v pojištění. Úkolem této práce je také vymezit a představit okolnosti, které k potřebě inovace v pojištění přispívají a představit oblasti, pro které jsou inovace klíčovým elementem pro udržení konkurenceschopnosti, či udržení stávajících nebo přilákání nových klientů v reakci na jejich neustále měnící se preference. V neposlední řadě práce blíže představuje pět klíčových inovací v rámci pojistných produktů, Smart home a Smart health pojištění, Telematics pojištění vozidla, ale také pojištění založené na speciálních digitálních platformách jako Peer-to-peer pojištění a pojištění On-demand. Teoretický základ této práce doplňuje vyhodnocení dotazníkového průzkumu zaměřeného na generaci mileniálů, lidí narozených mezi rokem 1978 až 2000, za účelem zjištění jejich ochoty a zájmu o zřízení inovativních pojistných produktů a jejich důvěryhodnosti.
Klíčová slova: pojistný produkt; Peer-to-peer; inovace; pojištění; inovační proces; InsurTech; digitalizace; automatizace; Smart home; Smart health; Telematics; On-demand

Informace o studiu

Studijní program / obor: Finance a účetnictví/Bankovnictví a pojišťovnictví
Typ studijního programu: Bakalářský studijní program
Přidělovaná hodnost: Bc.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta financí a účetnictví
Katedra: Katedra bankovnictví a pojišťovnictví

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 18. 9. 2018
Datum podání práce: 26. 5. 2019
Datum obhajoby: 10. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66698/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: