Výuka účetnictví u studentů se specifickými vývojovými poruchami učení a chování na střední škole
Název práce: | Výuka účetnictví u studentů se specifickými vývojovými poruchami učení a chování na střední škole |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hohlová, Markéta |
Typ práce: | Diplomová práce |
Vedoucí práce: | Krejčová, Kristýna |
Oponenti práce: | Langer, Tomáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | Diplomová práce se věnuje výuce účetnictví u studentů se specifickými poruchami učení a chování na střední škole ekonomického zaměření. V teoretické části je uveden didaktický systém středoškolského vzdělávání se zaměřením na výuku účetnictví, charakteristické rysy a etiologii jednotlivých poruch učení a chování a popis problémů, se kterými se žáci se specifickými poruchami učení a chování musí vypořádat ve výuce účetnictví. Praktická část se týká výzkumného dotazníkového a kvalitativního šetření, které proběhlo na dvou vybraných obchodních akademiích. |
Klíčová slova: | specifické poruchy učení a chování; dyslexie; dysgrafie; dysortografie; ADHD; výuka účetnictví; výuková metoda; organizační forma; didaktické prostředky |
Název práce: | Teaching Accounting to students with specific learning and behavioral disorders at secondary school |
---|---|
Autor(ka) práce: | Hohlová, Markéta |
Typ práce: | Diploma thesis |
Vedoucí práce: | Krejčová, Kristýna |
Oponenti práce: | Langer, Tomáš |
Jazyk práce: | Česky |
Abstrakt: | This diploma thesis is focused on providing support to students with specific learning and behavioral disorders at secondary economic schools. The thesis consists of theoretical and research part. The theoretical part describes education of accounting, characterizes the features and etiology of specific learning and behavioral disorders and introduces difficulties of students with specific learning and behaviour disabilities. The practical section presents research interview and questionnaire which has done at two chosen commercial academies. |
Klíčová slova: | dysgraphia; teaching accounting; teaching methods; dysorthographia; organization forms; didactial means; dyslexia; ADHD; specific learning and behavioral disorders |
Informace o studiu
Studijní program / obor: | Finance a účetnictví/Účetnictví a finanční řízení podniku |
---|---|
Typ studijního programu: | Magisterský studijní program |
Přidělovaná hodnost: | Ing. |
Instituce přidělující hodnost: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Fakulta: | Fakulta financí a účetnictví |
Katedra: | Katedra didaktiky ekonomických předmětů |
Informace o odevzdání a obhajobě
Datum zadání práce: | 29. 5. 2018 |
---|---|
Datum podání práce: | 28. 5. 2019 |
Datum obhajoby: | 18. 6. 2019 |
Identifikátor v systému InSIS: | https://insis.vse.cz/zp/66078/podrobnosti |