Městská elektromobilita v kontextu mobilitních trendů 21. století

Název práce: Městská elektromobilita v kontextu mobilitních trendů 21. století
Autor(ka) práce: Radimerský, Martin
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Zelený, Lubomír
Oponenti práce: Kopanický, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Hlavním cílem práce je analyzovat přijímání elektromobility jako inovace a identifikovat nejvýznamnější faktory, které na něj mají jak pozitivní tak negativní vliv. Vedlejším cílem je identifikovat aktuálně nejsilnější trendy formující novou podobu automobilového průmyslu a v jejich kontextu navrhnout možné stimuly a opatření, které elektromobilitu v budoucnu podpoří. První kapitola představuje aktuální trendy v oblasti automotive a mobility, druhá poskytuje teoretický základ přijímání inovací. Třetí kapitola s využitím především analýzy sekundárních dat identifikuje motivy a odrazující faktory, které měli vliv na přijímání elektromobility spotřebiteli doposud. Zjištění jsou ve čtvrté kapitole doplněna a podpořena analýzou primárních dat z průzkumu mezi českými řidiči. Pátá kapitola přichází s možnými způsoby, jak stimulovat poptávku po elektrických vozech a podpořit tento trend v dalších letech. V šesté kapitole jsou pak diskutována možná rizika pokračujícího přijímání a základní prognózy do budoucna. Veškerá zjištění a výsledky analýz jsou shrnuty v závěru práce.
Klíčová slova: automobilový průmysl; elektromobilita; elektrické vozidlo; inovace
Název práce: Urban electromobility in the context of 21st century mobility trends
Autor(ka) práce: Radimerský, Martin
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Zelený, Lubomír
Oponenti práce: Kopanický, Jiří
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Primary objective of the thesis is to analyze adoption of electromobility as an innovation and to identify the most important factors that effect it. The secondary objective is to identify the strongest factors currently shaping automotive industry and, in their context, to propose possible incentives and measures to encourage further adoption. First chapter presents current trends in automotive and mobility, second chapter provides theoretical base for innovation adoption. Third chapter, using mainly analysis of secondary data, identifies motives and dissuasive factors that have influenced the adoption of electromobility by consumers so far. Findings are supported by analysis of primary data from survey among Czech drivers and deepened in chapter four. Fifth chapter presents possible ways to stimulate demand for electric vehicles and support this trend in coming years. Sixth chapter then discusses possible risks of further adoption and basic outlooks for the future. All findings and results are summarized in conclusion.
Klíčová slova: automotive industry; electromobility; electric vehicle; innovation

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta podnikohospodářská
Katedra: Katedra logistiky

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 30. 8. 2018
Datum podání práce: 31. 5. 2019
Datum obhajoby: 18. 6. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/68602/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: