Spotřební zvyklosti seniorů v oblasti cestovního ruchu

Název práce: Spotrebné zvyklosti seniorov v oblasti cestovného ruchu
Autor(ka) práce: Šivová, Kristína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Petrů, Zdenka
Oponenti práce: Kalábová, Markéta
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cieľom diplomovej práce na tému „Spotrebné zvyklosti seniorov v oblasti cestovného ruchu“ je na základe analýzy identifikovať a preskúmať spotrebné zvyklosti seniorov v cestovnom ruchu a následne navrhnúť potenciálny produkt pre cestovné kancelárie so zameraním na cieľovú skupinu seniorov. Objektom skúmania diplomovej práce sú seniori ako účastníci v cestovnom ruchu a subjektom sú ich spotrebné zvyklosti v cestovnom ruchu. Práca analyzuje, porovnáva a hodnotí získané informácie zo sekundárnych zdrojov, ktorými sú odborné knižné publikácie a články, prípadne relevantné informácie na internete. Primárne zdroje údajov pochádzajú priamo od seniorov, ktorých sme oslovili prostredníctvom dotazníkového zisťovania. Prvá kapitola diplomovej práce sa venuje teoretickým východiskám skúmanej problematiky. V prvej podkapitole teoretickej časti je pozornosť venovaná cestovnému ruchu a cestovnému ruchu seniorov v systéme cestovného ruchu. Druhá podkapitola sa zaoberá vymedzením nákupného a spotrebného správania. Analytická časť a teda druhá kapitola diplomovej práce analyzuje spotrebné zvyklosti seniorov v cestovnom ruchu prostredníctvom primárnych aj sekundárnych údajov. Kapitola sa zaoberá analýzou ponuky pobytových balíkov pre seniorov ubytovacích zariadení na Slovensku. Následne analyzuje ponuku slovenských cestovných kancelárií (agentúr) so zameraním na seniorov. Obsahom analytickej časti diplomovej práce je aj kvalitatívny výskum robený metódou opytovania dotazníkovým zisťovaním, ktorý poskytol primárne údaje o spotrebnom správaní, potrebách, požiadavkách a očakávaniach seniorov v cestovnom ruchu. Na záver analytickej časti hodnotíme získané informácie z predchádzajúcich podkapitol. Tretia kapitola a teda návrhová časť diplomovej práce obsahuje návrh potenciálneho produktu pre seniorskú klientelu pre cestovné kancelárie s ohľadom na spotrebné správanie a preferencie seniorov v cestovnom ruchu. Prínosom práce je identifikácia a analýza spotrebného správania, potrieb, požiadaviek a očakávaní seniorov v cestovnom ruchu, ktorí sa stávajú čoraz výraznejším segmentom v cestovnom ruchu a poznanie ich spotrebného správania je nevyhnutné pre stanovenie správnej ponuky.
Klíčová slova: Seniorský cestovný ruch; Seniori; Cestovný ruch; Spotrebiteľské správanie
Název práce: Spotřební zvyklosti seniorů v oblasti cestovního ruchu
Autor(ka) práce: Šivová, Kristína
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Petrů, Zdenka
Oponenti práce: Kalábová, Markéta
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce na téma "Spotřební zvyklosti seniorů v oblasti cestovního ruchu" je na základě analýzy identifikovat a prozkoumat spotřební zvyklosti seniorů v cestovním ruchu a následně navrhnout potenciální produkt pro cestovní kanceláře se zaměřením na cílovou skupinu seniorů. Objektem zkoumání diplomové práce jsou senioři jako účastníci v cestovním ruchu a subjektem jsou jejich spotřební zvyklosti v cestovním ruchu. Práce analyzuje, porovnává a hodnotí získané informace ze sekundárních zdrojů, kterými jsou odborné knižní publikace a články, případně relevantní informace na internetu. Primární zdroje dat pocházejí přímo od seniorů, kterých jsme oslovili prostřednictvím dotazníkového šetření.První kapitola diplomové práce se věnuje teoretickým východiskům zkoumané problematiky. V první podkapitole teoretické části je pozornost věnována cestovnímu ruchu a cestovnímu ruchu seniorů v systému cestovního ruchu. Druhá podkapitola se zabývá vymezením nákupního a spotřebního chování. Analytická část a tedy druhá kapitola diplomové práce analyzuje spotřební zvyklosti seniorů v cestovním ruchu prostřednictvím primárních i sekundárních dat. Kapitola se zabývá analýzou nabídky pobytových balíčků pro seniory ubytovacích zařízení na Slovensku. Následně analyzuje nabídku slovenských cestovních kanceláří (agentur) se zaměřením na seniory. Obsahem analytické části diplomové práce je i kvalitativní výzkum dělán metodou dotazování dotazníkovým zjišťováním, který poskytl primární údaje o spotřebním chování, potřebách, požadavcích a očekáváních seniorů v cestovním ruchu. Na závěr analytické části hodnotíme získané informace z předchozích podkapitol. Třetí kapitola a tedy návrhová část diplomové práce obsahuje návrh potenciálního produktu pro seniorskou klientelu pro cestovní kanceláře s ohledem na spotřební chování a preference seniorů v cestovním ruchu.Přínosem práce je identifikace a analýza spotřebního chování, potřeb, požadavků a očekávání seniorů v cestovním ruchu, kteří se stávají stále výraznějším segmentem v cestovním ruchu a poznání jejich spotřebního chování je nezbytné pro stanovení správné nabídky.
Klíčová slova: Spotřebitelské chování; Cestovní ruch; Senioři; Seniorský cestovní ruch
Název práce: Consumer behavior of seniors in tourism
Autor(ka) práce: Šivová, Kristína
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Petrů, Zdenka
Oponenti práce: Kalábová, Markéta
Jazyk práce: Slovensky
Abstrakt:
The aim of the diploma thesis on the topic "Consumer behavior of seniors in tourism" is to identify and examine the consumption habits of seniors in tourism on the basis of the analysis and then propose a potential product for travel agencies focusing on the target group of seniors. The object of the thesis's research is seniors as participants in tourism and the subject is their consumer behavior in tourism. The diploma thesis, compares and evaluates acquired information from secondary sources, which are professional book publications and articles, or relevant information on the Internet. Primary data sources come directly from seniors, which we addressed through a questionnaire survey.The first chapter of the thesis deals with the theoretical background of the researched issue. In the first subchapter of the theoretical part, attention is paid to tourism and tourism of seniors in the tourism system. The second subchapter deals with the definition of consumer behavior. The analytical part and thus the second chapter of the thesis analyzes the consumption habits of seniors in tourism through primary and secondary data. The chapter deals with the analysis of the offer of residential packages for seniors in Slovakia. Subsequently, it analyzes the offer of Slovak travel agencies focusing on seniors. The content of the analytical part of the thesis is also a qualitative research done by the questionnaire survey method, which provided primary data on consumer behavior, needs, requirements and expectations of seniors in tourism. At the end of the analytical part we evaluate the information obtained from the previous subchapters. The third chapter and thus the design part of the thesis contains a proposal of a potential product for senior clients for travel agencies with regard to consumer behavior and preferences of seniors in tourism.The contribution of the work is to identify and analyze the consumer behavior, needs, requirements and expectations of seniors in tourism, who are becoming an increasingly important segment in tourism and knowledge of their consumer behavior is essential to determine the right supply.
Klíčová slova: Tourism; Seniors; Senior tourism; Consumer behavior

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 26. 6. 2018
Datum podání práce: 26. 6. 2019
Datum obhajoby: 9. 9. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66296/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: