Vliv sociálních sítí a recenzních portálů na spotřební chování účastníků cestovního ruchu

Název práce: Vliv sociálních sítí a recenzních portálů na spotřební chování účastníků cestovního ruchu
Autor(ka) práce: Marešková, Barbora
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Vaško, Martin
Oponenti práce: Kvítková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Cílem diplomové práce bylo zjistit vliv sociálních sítí a recenzních portálů na spotřební chování účastníků cestovního ruchu. V návaznosti na primární cíl byly zvoleny dva dílčí cíle týkající se rozdílů spotřebního chování u jednotlivých segmentů cestovního ruchu. Teoretická část práce seznamuje čtenáře s veškerými faktory, které mají vliv na spotřební chování a nejčastěji aplikovatelnými kritérii segmentace. Zvláštní pozornost je věnována značným odlišnostem spotřebního chování a nákupního procesu v cestovním ruchu. Nadále jsou analyzovány nejvýznamnější sociální sítě a recenzní portály a zkoumány jejich přínosy pro spotřebitele a subjekty cestovního ruchu. Rovněž byla provedena SWOT analýza recenzních portálů a představeny způsoby měření dopadu sociálních sítí na spotřební chování. Pro zkoumání vlivu sociálních sítí a recenzních portálů bylo využito kvantitativního výzkumu ve formě dotazníkového šetření. Z dotazníkového šetření vyplynulo mnoho poznatků a odlišností v rámci zkoumaných segmentů.
Klíčová slova: spotřební chování; sociální sítě; recenzní portály
Název práce: The impact of social media and review sites on consumer behaviour in tourism
Autor(ka) práce: Marešková, Barbora
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Vaško, Martin
Oponenti práce: Kvítková, Zuzana
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The aim of this thesis was to determine the influence of social media and review sites on consumer behaviour in tourism. In connection with the primary objective, two sub-objectives were set concerning the differences in consumption behaviour for each segment in tourism. The theoretical part of the thesis introduces all factors which have impact on consumer behaviour and the most commonly applicable segmentation criteria. Special attention was paid to the significant differences in consumer behaviour and the purchasing process in tourism. After that the most important social networks and review portals were analyzed in terms of their benefits to the consumers and enterprises in tourism. Furthermore, the SWOT analysis of review was done and the options of measuring the impact of social sites on consumer behaviour were presented. Quantitative research in the form of a questionnaire survey was used to investigate the influence of social media and review sites. The questionnaire survey revealed many findings and differences within the studied segments.
Klíčová slova: social media; consumer behaviour; review sites

Informace o studiu

Studijní program / obor: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta mezinárodních vztahů
Katedra: Katedra cestovního ruchu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 20. 9. 2018
Datum podání práce: 27. 6. 2019
Datum obhajoby: 9. 9. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/66779/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: