Vnímání reklamních sdělení u zvolených cílových skupin

Název práce: Vnímání reklamních sdělení u zvolených cílových skupin
Autor(ka) práce: Novohradská, Lucie
Typ práce: Diplomová práce
Vedoucí práce: Závodný Pospíšil, Jan
Oponenti práce: Šimůnek, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá proměnami ideálu ženské krásy ve společnosti a v reklamě, a to jak z historického, tak současného pohledu. Práce konkrétně řeší problematiku užití modelky a skutečné ženy v reklamě. Za pomocí kvantitativního průzkumu byla k dalšímu zkoumání určena cílová skupina žen ve věku 18 až 24 let. Tato věková skupina byla vyhodnocena jako nejvíce ovlivnitelná a vhodná k hloubkovým rozhovorům. Kvalitativní výzkum odhalil negativní vliv modelek a požadavek na zařazení skutečných žen do reklam. Respondentky chtějí zejména větší rozmanitost postav a viditelné nedokonalosti v reklamě.
Klíčová slova: Krása žen; Ideál ženské krásy; Body image; Reklama; Skutečné ženy v reklamě
Název práce: Perception of advertising messages for selected target groups
Autor(ka) práce: Novohradská, Lucie
Typ práce: Diploma thesis
Vedoucí práce: Závodný Pospíšil, Jan
Oponenti práce: Šimůnek, Michal
Jazyk práce: Česky
Abstrakt:
The diploma thesis deals with the transformation of the ideal of female beauty in society and in advertising, both from a historical and a contemporary perspective, too. The thesis specifically deals with the use of models and real women in advertising. Using a quantitative research, a target group of women aged 18-24 was identified for further investigation. This age group was assessed as the most influential and appropriate for in-depth interviews. Qualitative research has revealed the negative impact of models and the requirement to include real women in advertisements. In particular, respondents want a greater diversity of characters and visible imperfections in advertising.
Klíčová slova: Female beauty; Real beauty in advertising; Negative impact of models

Informace o studiu

Studijní program / obor: Ekonomika a management/Management
Typ studijního programu: Magisterský studijní program
Přidělovaná hodnost: Ing.
Instituce přidělující hodnost: Vysoká škola ekonomická v Praze
Fakulta: Fakulta managementu
Katedra: Katedra managementu

Informace o odevzdání a obhajobě

Datum zadání práce: 28. 4. 2018
Datum podání práce: 28. 6. 2019
Datum obhajoby: 30. 8. 2019
Identifikátor v systému InSIS: https://insis.vse.cz/zp/65886/podrobnosti

Soubory ke stažení

    Poslední aktualizace: